۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۶۲۸۹۹
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ قرآنی ضامن حفظ اخلاق در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که منشأ بسیاری از مشکلات جامعه از بداخلاقی در حوزه‌های مختلف است، گفت: فرهنگ قرآنی ضامن حفظ اخلاق در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجا‌ن‌شرقی در مجلس آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم کلنگ زنی مجتمع قرآنی اباصالح المهدی(عج) مراغه اظهار داشت: اگر به دنبال مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم، راهی جز تمسک به آموزه‌های قرآنی وجود ندارد.

وی با تأکید بر این‌که منشاء بسیاری از مشکلات جامعه از بداخلاقی در حوزه‌های مختلف است، گفت: فرهنگ قرآنی ضامن حفظ اخلاق در جامعه است؛ بسیار واضح است که اگر معنویت و اخلاق در جامعه کمرنگ شود؛ شاهد بروز معضلات مختلف در تمامی عرصه‌ها خواهیم بود.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که رفتار، گفتار و عملکرد مسؤولان نظام اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها باید تجلی آموزه های قرآنی باشد، افزود: نهادهای فرهنگی و اجتماعی بیش از هر اقدامی باید به دنبال ترویج اخلاق اسلامی در جامعه باشند؛ در این صورت بسیاری از معضلات به خودی خود برطرف خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که مؤسسات فعال قرآنی باید در جهت ترویج فرهنگ دینی و تربیت اسلامی نسل آینده اقدامات اثرگذار داشته باشد، گفت: تربیت نسل قرآنی، زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی و همچنین اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بهره‌مندی از از مکتب انسان ساز قرآن، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و تداوم نظام ولایی در گرو عمل به آموزه های کلام الله وحی است، گفت: جوانان با تاسی از آموزه های قرآنی در برابر ابرقدرت های پوشالی دنیا ایستاده اند.

مشارکت گسترده خیرین در فعالیت‌های قرآنی مراغه

همچنین حجت الاسلام قادر امینی، مدیرمسؤول مؤسسات قرآنی اباصالح المهدی(عج) شهرستان مراغه در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در منطقه پرداخت با بیان این‌که خیریت مشارکت گسترده در برنامه‌های این مؤسسه دارند، اظهار داشت: کمک خیران قرآنی موجب تسریع در فعالیت مؤسسات بوده است.

وی با بیان این‌که ساختمان جدید این موسسه در مراغه هم اکنون با 500 متر مربع بازسازی شده است،  افزود: عملیات احداث مجتمع آموزشی فرهنگی مؤسسه نیز در مراغه به همت خیران در زمینی به مساحت یک هزار و 48 متر مربع آغاز شده و در کمتر از پنج سال در پنج طبقه با کاربری های آموزشی و فرهنگی ساخته می شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات