۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۶۲۹۱۳
فردا؛

جشنواره تجلیل از برگزیدگان فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: جشنواره تجلیل از برگزیدگان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان فردا در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار می شود.
مدیریت حوزه علمیه خواهران

سمیه مرتاض در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در این جشنواره برگزیدگان جشنواره کتابیار و همچنین جشنواره قرآنی تجلیل می شوند.

وی با اشاره به جشنواره کتابیار گفت: این جشنواره سال گذشته با شرکت طلاب سطح دو، سه، چهار و دانش آموختگان حوزوی در ارتباط با 33 عنوان کتاب در موضوعات خانواده، تربیت فرزند، اخلاق اسلامی، احکام و طب سنتی در دو مرحله بهار – تابستان و پاییز- زمستان به صورت مجازی و الکترونیکی برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: در سیر مطالعاتی بهار – تابستان 500 نفر شرکت کرده بودند که 300 نفر به مرحله دوم راه یافته و در نهایت 120 نفر در مرحله استانی حائز امتیاز شدند.

مرتاض ادامه داد: پاییز و زمستان نیز 500 نفر در جشنواره کتابیار شرکت کردند که 270 نفر به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد نیز یکصد نفر موفق به کسب امتیاز شدند

وی خاطرنشان کرد: فردا در جشنواره تجلیل از برگزیدگان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان از 31 نفر از برگزیدگان جشنواره کتابیار شامل 7 نفر برتر و 24 نفر شایسته تقدیر تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی همچنین به جشنواره قرآن اشاره و اظهار کرد: این جشنواره نیز سال گذشته در بخش های هنری، پژوهشی، آثار و مقالات علمی و قرائت، حفظ و تفسیر قرآن و تفسیر نهج البلاغه به صورت اینترنتی برگزار شد.

مرتاض تصریح کرد: در این دوهر از رقابت های قرآنی که در سه مرحله مدرسه ای، منطقه ای و کشوری برگزار شد، طلاب حوزه های علمیه خواهران استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در تفسیر نهج البلاغه  و رتبه پنجم کشوری در رشته قرائت شدند.

در حال حاضر 12 مدرسه علمیه خواهران در استان آذربایجان غربی فعالیت دارد که از این تعداد 11 مدرسه علمیه در سطح 2، مدرسه الزهرا(س) ارومیه در سطح 3 و مدرسه ریحانه النبی در مقطع سیکل مشغول تربیت طلبه است./936/ت303/ب1

ارسال نظرات