۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۳۰۲۵
عضو شورای شهر تهران:

شوراهای اسلامی شهر و روستا یاور مسؤولان و دولت است

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شوراها یاور مسؤولان و دولت هستند، گفت: شوراها نقش اساسی  در عرصه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روستاها دارند.
حسن خلیل آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، امروز در سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری که در هتل فرودگاهی امام برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این سمینار گفتگوی سه جانبه بین مسؤولان شهرستان ری در شوراها، نمایندگان مجلس و استانداری‌ها بوده تا از این طریق بتوانیم از تجارب اعضا استفاده کنیم و به بهترین راهکارها برای رفع و شناخت مشکلات دست یابیم.

وی افزود: گرامی داشت روز شوراها و یادآور این نهاد مستحکم مردمی است و اعضای آن از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه شهرستان ری باید از نظر جمعیت، گردشگری و فرهنگی آنالیز شود، ابراز کرد: زمانی که به عنوان عضو شورای شهر انتخاب شدم هدفی جز ارتقای شهر ری نداشتم چرا که شهرری با قدمت هشت هزار ساله از نظر جمعیت، فرهنگی و گردشگری دارای یک پتانسیل قابل توجه است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز بزرگترین صنایع ما در اطراف تهران در ری قرار دارد، ابراز کرد: بزرگترین زیارتگاه‌ها مانند حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مرقد مطهر امام در ری قرار دارد، رهبر معظم انقلاب درباره این شهرستان فرمودند ری قبله تهران است.

وی ادامه داد: روزی بیشترین غلات کشور در شهرستان ری تولید می‌شد که به سبب ایجاد سد امیرکبیر بسیاری از روستا‌ها تخلیه شدند.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه ری از مناظر طبیعی بسیار غنی برخوردار است، گفت: متاسفانه امروز در جوار کوه بی بی شهربانو که مکانی برای جذب زائران و توریست های خارجی است کارخانه سیمان تاسیس شده و عامل آلودگی و کاهش جاذبه توریستی این منطقه به شمار می‌رود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شوراها یاور مسؤولان و دولت هستند، تصریح کرد: این اشتباه است که برخی می‌گویند شوراها درصدد رقابت و یا درگیر شدن با دولت است برخی نیز تصور می‌کنند که شوراها باید تنها ناظر باشند در حالی که شوراها نقش اساسی در عرصه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روستاها دارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات