۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۶۳۲۹۸
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

دستگاه امام حسین مربی منتظران مهدوی

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: فرهنگ عاشورا است که شیعیان حضرت را در طریق مهدوی قرار می‌دهد، این راهپیمایی و شور عظیم بالاترین دلیل بر حرکت مهدوی و اقبال مردم به این امر است.
سید حسین مؤمنی

حجت الاسلام و المسلمین سید‌حسین مؤمنی، استاد سطوح عالی حوزه عملیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دلایل استقبال مردم از جشن های نیمه شعبان و آیین های مهدوی گفت: علی‌رغم این همه فرصت‌های به وجود آمده، باز هم خلاء شادی حقیقی در وجود انسان حس می‌شود که غالبا این جای خالی را با امور کاذب و گذران پر می‌کنند، افرادی که پشتوانه عقلی عمیق باشند به دنبال درمان حقیقی هستند که همان اتصال به حضرات معصومین(ع) است.

نعمت معرفت و عشق

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: دو نعمت مهم در وجود انسان قرار داده شده، نخست نعمت معرفت و شناخت و دیگری نعمت عشق و عاطفه که به حکم انسانی دنبال مشتری مناسب برای این دو نعمت است و اگر دقت کند زیربنای عقل درست برای این دونعمت، حق تعالی و بعد از آن اهل بیت طاهرین(ع) هستند.

وی با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران بیان کرد: زمانی که مردم نشاط و شادابی را در این حرکت خودجوش و راهپیمایی عظیم مشاهده ‌کنند و نشاط حقیقی را که در چشمان شیعیان موج می‌زند آن هم با حداقل امکانات ‌بینند، این نکته را درمی‌‌‌یابند که بالاترین شادی حقیقی، صلاح، سعادت و عیش در دنیا در گرو اتصال به خدا و حضرت ولی عصر(ع) است.

رابطه پیاده‌روی اربعین و مهدوی 

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی با اشاره به روایتی درباره سرنوشت قوم یهود گفت: طبق روایت زمانی که 230 سال از عذاب چهارصد ساله بنی اسراییل گذشت و به عجز رسیدند، بعد از این عجز از طرف حق‌تعالی به حضرت موسی(ع) خطاب رسید که 170 سال باقی مانده بخشیده شد و بروید آنها را از چنگال فروعون نجات دهید.

وی پیاده‌روی‌های مهدوی و اربعین را نشانه نیاز و حرکت به سمت منجی توصیف کرد و ادامه داد: این همان حالتی است که در پیاده‌روی‌های اربعین و شب و روز نیمه شعبان اظهار می‌شود، همان حالت عجز و اظهار نیاز به وجود منجی که بهترین طریق برای این اظهار نیاز از سوی شیعیان، همین پیاده روی اربعین و نیمه شعبان است.

دستگاه امام حسین(ع) مربی منتظران مهدوی

این خطیب برجسته با بیان این‌که تربیت شدگان در دستگاه امام حسین(ع) منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) هستند تصریح کرد: شیعیان به این حرکت عظیم حسینی و مهدوی معتقد هستند، تربیت شدگان مکتب عاشورا و سیدالشهداء(ع) منتظران واقعی حضرت بقیة الله(عج) هستند که همین تربیت شدگان زمینه ساز ظهور هستند، عاشورا مقدمه‌ای برای قیام حضرت است که فرهنگ عاشورا سازنده فرهنگ مهدوی برای شیعیان و پیروان حضرت است.

وی فرهنگ عاشورا را لازمه مهدوی شدن معرفی کرد و تأکید کرد: فرهنگ عاشورا است که شیعیان حضرت را در طریق مهدوی قرار می‌دهد، این راهپیمایی و شور عظیم بالاترین دلیل بر حرکت مهدوی و اقبال مردم به این امر است، برخلاف کسانی که با شادی‌های خلاف نظر قرآن و اهل بیت(ع) قصد تزریق نشاط کاذب به جامعه را دارند، چنین افرادی بایستی به آمده به این مکان مقدس شادی حقیقی را به صورت حضوری و حسی درک کرده و مشاهده کنند که مردم با حداقل امکانات، خود را به این میعادگاه رسانده‌اند./876/ت۳۰۲/س

مهدی شاهی

ارسال نظرات