۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۶۳۳۴۳
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

منتظر واقعی اهل تزکیه و خودسازی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افضل اعمال انتظار فرج است که با تزکیه و خودسازی محقق می‌شود، گفت: انسان در دوران غیبت نه تنها خود بلکه باید به اصلاح جامعه نیز اقدام کند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جشن میلاد با سعادت امام زمان(عج) که در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: مادر نقش مهمی در رشد و تربیت فرزند دارد.

وی افزود: جوانان در هنگام ازدواج باید به این نکته توجه داشته باشند که همه مباحث ابتدا از مادر آغاز می‌شود و این امر را ما می‌توانیم در نقش مادران عظیم شان تاریخ همچون حضرت مریم(س)، حضرت آسیه(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت نرجس خاتون(س) و سایر بانوان مشاهده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان درباره مقام و منزلت حضرت مریم(س)، ابراز کرد: خداوند به قدری بر سر حضرت مریم(س) سرمایه گذاری کرد که به او فرزندی همچون حضرت عیسی(ع) عطا کرد. عظمت ایشان به قدری بود که از آسمان برای حضرت خوراک بهشتی نازل می‌شد و زمانی که حضرت زکریا این مهم را مشاهده کردند خداوند را به حضرت مریم(س) قسم دادند تا خداوند به ایشان فرزند عطا کند.

استاد حوزه علمیه در خصوص جایگاه حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) حامی سرسخت پیامبراکرم(ص) در سخت‌ترین دوران رسالت ایشان بودند. پیامبر بعد از رحلت حضرت خدیجه بسیار می‌گریستند و درباره ایشان می‌فرمودند: خدیجه زمانی از من حمایت کرد که همه مرا تنها گذاشته بودند؛ حضرت زهرا(س) که در عالم هستی بی نظیر است فرزند چنین مادری است. حضرت نرجس خاتون(س) نیز از جایگاه بسیار با عظمتی برخوردار هستند برای همین لیاقت مادر امام زمان(عج) شدن را یافتند.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت منتظران امام زمان(عج) وظایفی دارند که باید انجام دهند، گفت: افضل اعمال انتظار فرج است. گاهی برخی افراد مغرضانه از این کلام سوء استفاده می‌کنند و می‌گویند برای آنکه امام زمان(عج) ظهور کند باید منتظر بود تا دنیا پر از فساد شود و هیچ اقدامی برای مبارزه با امور مفسده انگیز لازم نیست زیرا امام با ظهور مبارکشان همه دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: امام زمان(عج) برای آن که ظهور کنند نیاز به یارانی دارند تا بتوانند به کمک آنان دنیا را اداره کنند بنابراین تربیت یار و سرباز برای امام زمان(عج) امری لازم و ضروری است از این رو ما نباید از این مهم غفلت کنیم زیرا تاریخ گواهی می‌دهد که اگر امام علی(ع) یار و یاور داشتند هرگز خانه نشین نمی‌شدند و امام حسین(ع) به شهادت نمی‌رسیدند و غیبت امام زمان(عج) تا این حد طولانی نمی‌شد؛ بنابراین حضرت مهدی(عج) غائب نیستند این ما انسان‌ها هستیم که در غیبت به سر می‎بریم.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امام زمان(عج) در حال حاضر ظاهر نیستند ولی حضور دارند و بر عکس ما ظاهر هستیم ولی برای یاری ایشان حضور نداریم. ائمه اطهار(ع) همگی برای یاری دین خدا حاضر شدند ولی چون مردم حاضر نشدند به همین دلیل خداوند برای حفاظت جان امام، ایشان را در پس غیبت نگاه داشت تا مردم حاضر شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند انتظار فرج افضل اعمال است مراد خودسازی و اطاعت از دستورات الهی است بنابراین منتظر واقعی نه تنها در اصلاح خویش بلکه در اصلاح جامعه نیز تلاش می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات