۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۶۳۳۶۹
جمعی از اساتید حوزه با امضای طوماری مطرح کردند؛

از هشدار نسبت به تضعیف نهادهای اصیل حوزه تا پیشنهادی برای تأمین مالی اساتید

شماری از اساتید و روحانیان حوزه علمیه قم در طوماری نسبت به تضعیف نهادها و مراکز اصیل حوزه علمیه هشدار دادند و خواستار ساماندهی تأمین مالی استادان توسط نهادهای رسمی و تحت اشراف مراجع معظم تقلید شدند.
مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از اساتید، طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم با امضای طوماری، ضمن تاکید بر لزوم حفظ استقلال حوزه های علمیه، نسبت به تضعیف نهادها و مراکز اصیل حوزوی همچون جامعه مدرسین، شورای عالی و ایجاد مدیریت در سایه هشدار دادند.

بر اساس گزارش رسا، این طومار که امضای بیش از هزار و هفتصد استاد، روحانی و طلبه حوزه علمیه قم پای آن دیده می شود، هم اکنون در سایت ها و شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و نُقل محافل درون حوزوی شده است.

در بخشی از این طومار که خطاب به مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و عموم اساتید وطلاب صادر شده، آمده است:

حوزه علمیه میراث ۱۰۰۰ ساله سلف صالح و قدمای قوم است که صیانت و حراست از قداست، استقلال، حریت و هویت تاریخی آن یک رسالت همگانی است. حوزه مقدسه در طول قرن‌های متمادی همواره منشا تحولات عظیم علمی، سیاسی و اجتماعی بوده و به عنوان یک نها ذوابعاد در انظار عموم مردم شناخته شده است و همه نهضت‌های اصیل و از جمله انقلاب شکوهمند اسلامی ریشه در این نهاد مقدس داشته است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین تشکل حوزوی در دوران معاصر، حلقه واسطه حوزه علمیه و نهضت امام خمینی(ره) بوده و در دوران گذار حوزه‌های علمیه از سیاست‌گریزی و انطباق با تحولات عصر مدرن، نقش بی‌بدیلی ایفا نموده است. اکنون با گذشت ۴ دهه از تاسیس حاکمیت دینی با رهبری ولی‌فقیه جامع‌الشرایط و تجربه انواع فتنه‌ها و دشمنی‌ها برای انهدام این نظام مقدس دشمن تنها راه مقابله با نظام را در استفاده از چهره‌های حوزوی می‌بیند.

مرجع‌سازی و بازتولید ادبیات دوران نفوذ استعمار در حوزه‌های علمیه و تئوری‌پردازی در جهت سیاست‌ستیزی و سکولاریسمِ مقدس، مهم ترین راهبرد دشمن در پایان دهه چهارم استقرار جمهوری اسلامی است که در قالب های مختلف نمودار گشته است.

در بخش دیگری از این طومار همچنین پیشنهاد شده است که تامین مالی اساتید حوزه علمیه به شکلی شایسته توسط نهادهای رسمی حوزه و تحت اشراف مراجع معظم تقلید ساماندهی شود. /924/ت303/ج

 

 

ارسال نظرات