۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۶۳۴۴۹
آیت الله سعیدی:

ارائه کالای ایرانی با مارک خارجی خیانت به کشور است

امام جمعه قم با تأکید بر توجه به تولید داخلی و فرهنگ سازی در این راستا گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو کالاهای ایرانی را با مارک خارجی به بازار ارائه می دهند و با این کار خود به مردم و کشور خیانت می کنند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز کارگر گفت: در برخی کشورها مانند فرانسه که ادعای آزادی دارند شاهد بودیم که با کارگران با خشونت برخورد کردند در حالی که ادعای اجرای حقوق بشر را دارند.

وی با تبریک روز معلم، معلمان را در سرنوشت جامعه و مردم مؤثر دانست و افزود: معلمان می توانند تمدن ساز باشند چرا که تربیت فرزندان جامعه بعد از پدر و مادر در اختیار آنان قرار می گیرد و آنان می توانند در مسیر زندگی انسان تأثیر گذار باشند، شهید مطهری به عنوان یک معلم با ابزار منطق اسلام ناب را برای جامعه تبیین کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت به روز نکوداشت مساجد اشاره کرد و با بیان این که مسجد یک نهاد بی نظیر در فرهنگ و تمدن اسلامی است، اظهار داشت: مسجد در ابعاد گوناگون جامعه اثرگذار است از این رو برای تکریم مساجد همه وظیفه دارند و نباید منتظر فرد یا دستگاه خاصی ماند.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب در تهران به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور یاد کرد و ادامه داد:  فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه تقویت شود و به گونه ای باشد که کتاب ها زینت بخش روح و جان انسان ها باشند نه این که صرفا در منازل به عنوان زینت باشد.

آیت الله سعیدی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر این که استفاده از کالای ایرانی باید فرهنگ رایج کشور باشد، ابراز داشت: توجه به تولیدکنندگان داخلی از موضوعات ضروری و مهم امروز است و کارآفرینان نمونه که برای تقویت تولید کشور قدم بر می دارند باید به عنوان الگو معرفی شوند.

وی عنوان کرد: باید برای ترویج استفاده از کالای های ایرانی تبلیغ شود تا مردم اهمیت آن را بدانند، متأسفانه برخی افراد سودجو کالاهای ایرانی را با مارک خارجی به بازار ارائه می دهند و با این کار خود به مردم و کشور خیانت می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نامگذاری نیمه شعبان به روز سرباز گمنام، مقابله با توطئه های دشمن مانند نفوذ، مبارزه با تروریسم، تأمین امنیت، مقابله با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و مقابله با گروه ها و فرقه های انحرافی را از وظایف وزارت اطلاعات دانست.

وی با اشاره به برگزاری جشن های پرشور در سراسر کشور برای میلاد امام زمان(عج) انتظار را یک فرهنگ عالی دانست و  اضافه کرد: این فرهنگ باید مورد توجه مؤمنان بوده و اهل ایمان باید خود را آماده حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) کنند.

آیت الله سعیدی حاکمیت عدل و مؤمنان و صالحان را از ویژگی های حکومت مهدوی دانست و گفت: بر اساس روایات بعد از دوران نامنی حکومت عدل بر پا می شود و در این حکومت عقل مردم کامل می شود و ارتقا پیدا می کند، همچنین مردم در این حکومت از فقر رهایی پیدا کرده و شاهد افزایش برکت و رفاه اجتماعی خواهند بود./1323/

ارسال نظرات