۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۶۳۴۷۳

امام جمعه نجف مواضع مرجعیت را فصل الخطاب دانست

امام جمعه نجف اشرف مواضع مرجعیت را فصل الخطاب دانست و بیان داشت که حضرت آیت الله سیستانی نسبت به مسائل دینی و ملی حکیم است.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با بیان اینکه مرجعیت به شخص و جریان خاصی تعلق ندارد، گفت: مواضع مرجعیت باید فصل الخطاب باشد زیرا نسبت به مسائل دینی و ملی حکیم و دغدغه مند است.

وی سالروز صدور فتوای جهاد کفایی مبارزه با جریان تروریستی داعش از سوی حضرت آیت الله سیستانی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: این فتوای تاریخی که سه سال گذشته در نیمه شعبان صادر شد، توانست عراق و منطقه را نجات دهد.

امام جمعه نجف، برگزاری مراسم نیمه شعبان در جوار بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) را موفقیت آمیز توصیف کرد و اظهار داشت که میلیون‎ها زائر در چنین روزی به زیارت ائمه معصوم (ع) در عراق مشرف شدند و جشن میلاد امام زمان (عج) را برگزار کردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) به بیان جایگاه و ثواب زیارت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و گفت: «من أحب أن یصافحه مائتا ألف نبی و عشرون ألف نبی فلیزور قبر الحسین بن علی علیه‌السلام فی النصف من شعبان، فإن أرواح النبین یستأذن الله فی زیارته فیؤذن لم» (هر که می‌خواهد 124 هزار پیامبر با او مصافحه کنند پس در نیمه شعبان امام حسین (ع) را زیارت کند، بدرستی که در این روز ارواح پیامبر از خداوند رخصت گرفته به زیارت سید الشهدا (ع) می روند.)

گفتنی است که بسیج مردمی 3سال گذشته پس از فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی تشکیل شد و موجب پاکسازی این کشور از لوث تروریسم شد./994/ب901/ف

ارسال نظرات