۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۶۳۵۶۴
رییس مرکز اسلامی هامبورگ:

ظرفیت های تبلیغی بیشماری در هامبورگ ایجاد کرده ایم

دنیا امروزه تشنه ابهت علمی در کنار ابهت معنوی است و اگر معارف اهل بیت(ع) در دنیا به زبان بومی گسترش داده شود، بی تردید اسلام همه جهان را فراخواهد گرفت.
آیت الله رمضانی رییس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ‌هاى شيعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ در همایش «آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه» که عصر امروز در سالن کنفرانس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که مخاطب اصلی پیامبراکرم(ص) همه بشریت بوده است، گفت: همه ما باید سعی کنیم آموزه های اسلامی را در ابتدا خودمان فرابگیریم و سپس با توجه به عقل و فطرت انسانی به همه جهان اعلام کنیم.

وی به ظرفیت های مرکز اسلامی هامبورگ اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز اسلامی هامبورگ نباید تنها یک مرکز شناخته شود، چراکه به عنوان نخستین مرکز اسلامی در قالب مسجد توانسته است ظرفیت های تبلیغی بی شماری را در هامبورگ ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به این که سیاست های راهبردی مرجعیت شیعه از نخستین روزهای تأسیس مرکز اسلامی هامبورگ نقش ریشه ای داشته است، عنوان کرد: این مرکز بیانیه هویت دارد و با توجه به شاخصه های مهم اسلام درصدد است با تربیت طلاب و تبلیغ دین، شاخصه های اسلامی را مورد تأکید قرار دهیم.

رییس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ‌هاى شيعه به تبیین برخی شاخصه ها و راهبردهای این مرکز پرداخت و بیان کرد: عقلانیت و اعتدال دین، مهدویت، آزادی معنوی و عدالت و برابری به ویژه در حوزه اجتماع بر اساس حفظ کرامت انسانی از جمله شاخصه هایی است که در این مرکز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان این که همه امور مرکز اسلامی هامبورگ بر اساس سند راهبردی صورت می پذیرد، ابراز کرد: هیچ کاری در آن جا بدون در نظر گرفتن سند راهبردی مورد تأیید نیست و انجام نمی پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: مرکز اسلامی هامبورگ بر اساس تعامل و هم افزایی پیش می رود و در همین راستا با کلیسای کاتولیک نیز ارتباط برقرار کرده ایم و توانسته ایم دستاوردهای با ارزشی به دست بیاوریم.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به این که امروزه در اروپا ظرفیت های ویژه ای برای تبلیغ وجود دارد، بیان کرد: ما در نظر داریم با تربیت نیروهای بومی از ظرفیت های تبلیغی همچون گسترش گفتمان مهدویت، اخلاق و معنویت، ترویج اخلاق اسلامی، تبیین موضوع شناسی فقهی، تفسیر مکتب عقلانی اهل بیت(ع) و غیره استفاده کنیم.

وی بر حضور طلاب اروپایی در متن جامعه اروپا و پرهیز از انزواطلبی تأکید و عنوان داشت: ما به مبلغانی نیازمند هستیم که با دیدگاه وحدت میان مذاهب اسلامی، جامعه اروپایی را دعوت به گرایش شیعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این که به مبلغانی در جامعه غربی نیاز داریم که در حین عالم بودن، مهذب نیز باشند، گفت: حوزه های علمیه به عنوان دیده بان نظام اسلامی و دین می توانند در عرصه های بین المللی حضور پیدا کنند و اسلام ناب را برای همگان تبیین کنند.

رییس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ‌هاى شيعه با اشاره به این که حوزه علمیه هامبورگ محور همه حوزه های اروپایی است، ابراز داشت: هم اکنون 5 سال از تأسیس این مرکز می گذرد و در حال حاضر 52 طلبه در این مرکز اسلامی در حال تحصیل هستند که سعی کرده ایم تا زبان فارسی را زبان مشترک میان آن ها قرار دهیم و زمینه هایی فراهم کنیم تا بتوانند در قم نیز تحصیل کنند.

وی یادآور شد: دنیا امروزه تشنه ابهت علمی در کنار ابهت معنوی است و اگر معارف اهل بیت(ع) در دنیا به زبان بومی گسترش داده شود، بی تردید اسلام همه جهان را فراخواهد گرفت./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات