۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۶۳۶۲۳
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید:

طرح ملی راهیان علم و‌ فناوری در سطح ملی و استانی برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید گفت: طرح ملی راهیان علم و فن آوری و پیشرفت ایران از اول اردیبهشت آغاز به کار کرده و در دو سطح ملی و استانی فعالیت خواهد داشت.
دارا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلیل دارا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید امروز در نشست خبری برنامه ملی راهیان علم و فناوری و پیشرفت ایران که در ساختمان بسیج اساتید برگزار شد، گفت: سازمان بسیج اساتید کشور در دوره جدید فعالیت ها دو رویکرد اثربخشی و تحول خواهی را محور اصلی فعالیت های اجتماعی خود قرار داده است.

وی افزود: سازمان بسیج اساتید با ۵۳ هزار استاد عضو در مسیر پیشرفت ایران اسلامی ظرفیت عظیمی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تاسیس اندیشکده راهبردی ملی و استانی با رویکرد موضوعی و علمی از اهداف این طرح است، عنوان کرد: از کارکردهای این اندیشکده ها پرداختن به معضلات و مشکلات کشور و حل آنها است.

دارا با بیان اینکه تا کنون چندین اندیشکده تاسیس شده و بقیه هم در حال راه اندازی هستند، اظهار داشت: استادان عضو بسیج و غیر عضو بسیج می توانند در این اندیشکده ها فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف دیگر این طرح ملی، بیان داشت: بازدید و آشنایی استادان با مراکز علمی و پژوهشی از دیگر اهداف این طرح است که از تخصص آنان استفاده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه ایران از نظر علمی در منطقه حرف اول را می زند، گفت: از دیگر اهداف این طرح تقویت خودباوری حول محور شعار ما می توانیم است.

دارا درباره اهداف دیگر این طرح ملی اظهار داشت: هدف دیگر طرح پیوند استادان دانشگاه با حوزه صنعت به صورت عملیاتی حول محور تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

وی گفت: درباره این طرح ۱۱ سازمان و ۹ وزارتخانه با ما همکاری خواهند داشت، همچنین  وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز به ما کمک می کنند که آن را اجرایی کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید در پایان خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای اردیبهشت آغاز شده که در دو سطح استانی و ملی فعالیت خواهد داشت./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات