۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۶۳۶۲۵
در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

انتقاد حجت الاسلام ذوالنور از عدم حضور روحانی در مجلس برای پاسخ به سؤال نمایندگان

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خواستار حضور رییس‌جمهور برای پاسخگویی به ۶ محور سوال وکلای ملت شد و از بی توجهی وی به این موضوع انتقاد کرد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان در تذکری شفاهی گفت: به دلیل ضعف نظارتی و اجرایی حدود ۶ میلیون نفر از مردم با موسسات مالی درگیر هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۶ محور موسسات مالی، قاچاق، بیکاری و اشتغال، رکود، بقای تحریم ها علی رغم اجرای تعهدات برجامی ایران و جهش ارز به گونه ای که حدود 6 ماه ارزش پول ملی در حدود 48 درصد کاهش یافت سوال مطرح کرده‌اند که رییس‌جمهور باید بابت آنها پاسخ دهد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به آیین نامه داخلی پارلمان بیان داشت: براساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از یک هفته که سوال به رییس‌جمهور ارائه می شود، نمایندگان رییس دولت باید با سوال کنندگان مذاکره کنند. پس از مهلت یک هفته ای اگر نمایندگان مردم متقاعد نشوند، رییس جمهور یک ماه فرصت دارد در صحن علنی مجلس به مردم پاسخ دهد.

وی خطاب به رییس جمهور عنوان داشت: چه موضوعی سبب شده که شما استنکاف کرده، اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس را زیر پا می گذارید و به نمایندگان ملت و دستگاه نظارتی بی اعتنایی می کنید؟ در حالی که دو ماه از طرح سوال می گذرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور تصریح کرد: شما دائماً از شفافیت و اطلاع رسانی به مردم صحبت می کنید و علی رغم اینکه دو برابر نمایندگان فرصت دارید، فرصت سوزی می کنید و نمایندگان شما در مجلس حضور نمی یابند. چرا در محکمه ای که سوال و پاسخ آن به قضاوت گذاشته می شود، پاسخ نمایندگان را نمی دهید؟/۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات