۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۶۳۶۵۳
آیت‌الله ری شهری:

رسانه‌ها با آبروی افراد بازی نکنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری آبروی مومن را از خانه خدا محترم‌تر دانست و گفت: روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی در یک کشور مسلمان نباید با آبروی افراد بازی کنند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: یکی از القائات شیطانی و گناهانی که با وسوسه شیطان بر زبان انسان جاری می‌شود، شهادت دروغ است.

وی افزود: در روایتی از رسول اکرم(ص) چنین نقل شده که در روز قیامت منفورترین و‌ دورترین انسانها از خدا و من کسی است که گواهی دروغ می‌دهد؛ جای دیگر می‌فرمایند: چنین شخصی در قیامت آتش را با زبانش لیس می‌زند همانطور که سگ کاسه را لیس می‌زند.

آیت‌الله ری شهری شتم عرض را از دیگر گناهان و  القائات شیطانی دانست و ابراز کرد: مراد از شتم عرض همان کلام کریح و زشت است و شیطان انسان را وسوسه می‌کند تا سخنان زشت بر زبان جاری کند و به توصیف لسانی عیوب و نقائص دیگران بپردازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) که فرمودند: آبروی مومن از پرده خانه خدا محترم‌تر است، گفت: حضرت می‌فرمایند: تنها جان و مال انسان مومن محترم نیست بلکه آبروی او نیز محترم است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) احترام به مومن را بسیار بالا می‌دانند و مردم را از گمان بد بردن به دیگران پرهیز می‌دهند در حالی که امروز برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها به گونه‌ای با آبروی بعضی افراد بازی می‌کنند گویا دیگری را مسلمان نمی‌پندارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات