۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۷۲۵
رییس سازمان تبلیغات یزد مطرح کرد؛

ضرورت رصد شبهات و ایجاد سد محکم اعتقادی در برابر هجمه‌ها

حجت الاسلام حسینی کوهستانی بیان کرد: بایستی تلاش همه‌جانبه‌ای در برابر این شبهات که درصدد متزلزل کردن عقاید جوانان و مردم جامعه هستند صورت گیرد و ضمن رصد این شبهات، سد محکم اعتقادی در برابر این هجمه‌ها ایجاد شود.
کوهستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی رییس سازمان تبلیغات استان یزد، در گردهمایی طلاب و فضلای استان یزد که در سالن همایش دارالشفاء برگزار شد، درباره وضعیت استان یزد اظهارداشت: با توجه به عصر ارتباطات و حاکمیت امواج نمی توان استان‌ها را از یکدیگر جدا کرد، چراکه اگر معضل و بحرانی وجود دارد، به شکل جهانی یا سراسری است  و همه جای کشور به انواع فعالیت‌های و برنامه دسترسی دارند.

رییس سازمان تبلیغات استان یزد ادامه داد: بعضی استان‌ها از پیشینه‌ بسیار خوبی برخوردار هستند که از آنها استان یزد است و احترام مردم ایران نسبت به اهالی یزد بر کسی پوشیده نیست، این سابقه درخشان استان یزد در تاریخ ثبت شده است.

وی با بیان این‌که استان یزد از ورود امواج، هجمه‌ها و شبهات جدید در امان نبوده است، تأکید کرد: بایستی تلاش همه‌جانبه‌ای در برابر این شبهات که درصدد متزلزل کردن عقاید جوانان و مردم جامعه هستند صورت گیرد و ضمن رصد این شبهات، سد محکم اعتقادی در برابر این هجمه‌ها ایجاد شود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی ضعف اعتقادی را علت اصلی تزلزل برخی از جوانان دانست و تصریح کرد: هر زمان که اعتقادات جامعه ضعیف شود، فرهنگ عمومی جامعه نیز ضعیف شده و حتی در شکل معماری و شهرسازی هم مؤثر است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در استان یزد بین دستگاه‌های منصوب رهبر معظم انقلاب، اوقاف، سازمان تبلیغات و... هماهنگی لازم در جهت فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد و کمیته‌های مختلف و متعددی متناسب با هر موضوعی موجود و فعال هستند.

رییس سازمان تبلیغات استان یزد ادامه داد: این توقع وجود دارد که از طرف متولیان فرهنگی کشور گامی مؤثر در جهت افزایش این هماهنگی برداشته شود، زیرا هماهنگی بیشتر یقینا اثرگذار است.

وی آسیب‌های اجتماعی را جدی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تمام نهادها و ارگانها را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ملزم کرده‌اند و همه وارد میدان شده‌اند، چراکه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی جدی است و در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی با بیان این‌که معضلات جامعه را همه می‌دانند، مطرح کرد: بحث امروز پیدا کردن راهی برای مقابله به معضلات فرهنگی و اجتماعی است نه بیان نوع معضلات؛ چراکه همه مردم نسبت به انواع معضلات اجتماعی آگاهی دارند.

وی مطابقت با مقتضیات زمان را از ویژگی‌های ضروری طرح‌های ارائه شده دانست و بیان کرد: اگر طرح جدید و متناسب با شرایط ارسال شود، بعد از ارزیابی در جهت داشتن سابقه و زمینه اجرایی، در صورت تأیید کارشناسان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

رییس سازمان تبلیغات استان یزد با تأکید بر اجرای گفتمان دینی تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی اجرای گفتمان دینی در مدارس، دانشگاه‌، مساجد و... با موضوعات مختلف و متناسب با نیازهای امروز جامعه و جوانان است، تعداد زیادی از این گفتمان‌ها در سطح استان در حال اجرا است و این نتیجه حاصل شده که امروز گفتمان جواب خواهد داد.

وی در پایان با بیان این‌که فضا برای سؤال پرسیدن باید طوری مهیا شود تا جوانان و مخاطبان بتوانند اظهارنظر کنند، گفت: چند سالی است، این طرح انجام شده و مورد استقبال قشرهای مختلف جامعه قرار گرفته است و مجلات زیادی از نتیجه این پرسش‌ها توسط سازمان تبلیغات استان فراهم شده است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات