۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۶۳۸۶۹
رهبر جماعت اسلامی پاکستان:

علاقه‌ای به ارتباط با آمریکا نداریم

رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: برخی افراد از تشکیل دوباره ائتلاف مذهبی مجلس متحده عمل ناراضی هستند اما این حزب دولت ایالتی خیبرپختونخواه را از آن خود خواهد کرد.
«سراج‌الحق» رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «سراج‌الحق» رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان با سخنرانی در جمع حامیان این حزب در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه گفت: برخی افراد از تشکیل دوباره ائتلاف مذهبی مجلس متحده عمل ناراضی هستند اما این حزب دولت ایالتی خیبرپختونخواه را از آن خود خواهد کرد.

وی افزود: از نزدیک رهبران سیاسی را مشاهده کرده‌ام، آن‌ها فقط به فکر کسب منافع شخصی هستند اما گروه‌های مذهبی چنین رفتاری ندارند.

سراج الحق تأکید کرد: به ما گفته می‌شود نمی‌توانیم حکومت کنیم زیرا حزب جماعت اسلامی رابطه با آمریکا را نمی‌پسندد.

وی افزود: سخنان «نواز شریف» درباره قدرت‌های شناخته نشده برای تأثیرگذاری روی انتخابات و صحبت «عمران‌خان» درباره تقلب در انتخابات سال 2013 برای آینده انتخاباتی کشور خطرناک است.

قبل از این هم رهبر حزب جماعت اسلامی در سخنرانی خود در منطقه مانسهره از مناطق قبایلی پاکستان گفته بود نواز شریف و عمران‌خان دو روی یک سکه هستند که به جای حل مشکلات مردم فقط منافع شخصی را در نظر دارند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که افزایش اختلاف اخیر بین حزب جماعت اسلامی و حزب تحریک انصاف که عضو دولت ائتلافی «خیبرپختونخواه» هستند، ادامه همکاری دو حزب را به چالش کشیده شده است.

از سوی دیگر پاکستان در آستانه انتخابات پارلمانی 2018 قرار دارد و رقابت احزاب سیاسی افزایش یافته است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات