۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۶۴۱۶۹
با همکاری حوزه های علمیه خواهران؛

طرح مددکاری اسلامی در کمیته امداد امام خمینی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح مددکاری اسلامی در استان با همکاری طلاب حوزه های علمیه را یکی از مهمترین ضرورت ها بیان کرد و گفت: باید از ظرفیت دانش آموختگان حوزه های علمیه خصوصا خواهران در زمینه مددکار استفاده کنیم.
علی ملکپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس مدیران و معاونان فرهنگی تبلیغی مدارس علمیه خواهران استان، با اشاره به اینکه توانمندی خانواده های تحت پوشش و توجه به امور فرهنگی آنها مهمترین رسالت ما است، اظهار کرد: تاکنون هزار و یکصد دانشجو و طلبه تحت پوشش حمایتی کمیته امداد استان قرار گرفته اند.

ملکپور اجرای طرح مددکاری اسلامی در استان با همکاری طلاب حوزه های علمیه را یکی از مهمترین ضرورتها بیان کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت دانش آموختگان حوزه های علمیه خصوصا خواهران در زمینه مددکار در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در بین خانواده مددجویان کمیته امداد استفاده کنیم و این نیازمند همکاری دوطرفه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مددکاری اسلامی در شهرستانهای فارسان و بروجن در حال اجرا است، ابراز کرد: ان شاءالله در قالب تفاهم نامه همکاری با حوزه های علمیه خواهران این امر امسال در سراسر استان اجرا خواهد شد و از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران نهایت استفاده را خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری، فراهم شدن زمینه همکاری مشترک بین حوزه های علمیه و کمیته امداد در راستای برنامه های فرهنگی و زکات را ضروری دانست و ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت و توان مبلغان در جذب مشارکت خیرین به منظور کاهش و رفع مشکلات طلاب و نیز حمایت و ارائه خدمات متقابل به حوزه علمیه و تشکیل جلسات مشترک فی مابین کارشناسان دو دستگاه در استان باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه به دنبال استفاده همه جانبه از ظرفیت طلاب حوزه های علمیه در مناطق محروم استان در سال جاری هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 مددکار خانم در استان داریم که ان شاءالله با همکاری حوزه علمیه خواهران این امر در سال جاری رشد چشمگیر خواهد داشت.

ملکپور با تأکید بر اینکه محور کار فرهنگی کمیته امداد استان را در دو زمینه قرآن و اهل بیت(ع) قرار داده ایم، افزود: اجرای طرح فلاح در استان از جمله برنامه های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان است که با هدف تعمیق باورهای دینی و ارتقاء رفتارهای دینی در راستای منزلت اجتماعی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اردوهای زیارتی امسال خود را در تابستان جاری با اولویت طلاب تحت پوشش کمیته امداد استان برگزار خواهیم کرد، افزود: طلاب حوزه های علمیه می توانند بدون محدودیت در قالب گروه های جهادی زیر نظر کمیته امداد استان به مناطق محروم اعزام شوند./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات