۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۴۲۰۵
آیت الله اراکی:

علمای اسلام بیشترین خدمت را به علم کرده اند

آیت الله اراکی با بیان این که دین اسلام برای علم و گسترش آن تأکیدات بسیاری کرده است، اظهار داشت: اسلام بر پایه علم و دانش بنا شده و رشد کرده است.
افتتاحیه کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی امروز در کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به نقش ائمه و علمای اسلام در توسعه علوم اسلامی گفت: علمای اسلام در طول تاریخ بیشترین خدمت را به جهان علم کرده اند.

مدیر هیأت رییسه اول کنگره بین المللی نقش شیعه در توسعه علوم اسلامی با بیان این که دین اسلام برای علم و گسترش آن تأکیدات بسیاری کرده است، اظهار داشت: اسلام بر پایه علم و دانش بنا شده و رشد کرده است.

وی افزود: همواره با توجه به آیات قرآن کریم در می یابیم که خداوند متعال برای علم و دانش جایگاه ویژه ای قائل شده است.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: تولید، گسترش و توسعه علوم اسلامی به زمان پیامبر اکرم(ص) بازمی گردد و پیشوایان معصوم(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) در زمینه گسترش و تولید علوم اسلامی همواره پیشگام بوده اند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلام با اشاره به این که موج تولید و گسترش علم تا عصر امام صادق(ع) ادامه یافته است، بیان کرد: این موج سبب شد تا مکتب علمی امام صادق(ع) به بزرگترین مکتب علمی جهان تبدیل شود.

وی یادآور شد: ما منکر تلاش های اهل سنت در توسعه علوم اسلامی نیستیم، اما در اصل این شاگردان اهل بیت(ع) و علمای پیرو آنها بوده اند که توانسته اند گام های ارزشمندی را در این راستا بردارند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات