۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۴۲۸۱
از سوی رهبر معظم انقلاب؛

مراسم بزرگداشت آیت الله ایمانی با حضور مراجع و علما برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم شهر مقدس قم برگزار شد.
پوستر | آیت الله ایمانی به ملکوت اعلی پیوست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس امشب از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم شهر مقدس قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمدعلی علوی گرگانی حضور داشتند.

همچنین آیات احمد جنتی، ابراهیم امینی، عباس کعبی، محمدعلی گرامی، سید هاشم بطحائی، سید یوسف طباطبایی نژاد، عبدالنبی نمازی، سید علی حسینی اشکوری، محمدعلی تسخیری، سید کاظم نور مفیدی، علیرضا اعرافی و شریعتی نیاسر از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

از دیگر حاضران نیز می توان به حجج اسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، اختری، حسینی قزوینی، پور محمدی و اعضای خبرگان و جامعه مدرسین و همچنین اساتید حوزه علمیه اشاره کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ایمانی، برای این عالم مجاهد علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند و غفران الهی را برای وی طلب کردند.

در این مراسم بزرگداشت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به انواع عبادات در روایات، بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت ماه شعبان و ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت وجود محبت الهی در انسان گفت: محبت الهی سررشته حیات همه انسان ها است، در روایات آمده که عبادت و تقرب به خداوند متعال بر سه پایه استوار است، برخی برای ترس از جهنم، برخی برای علاقه مندی و رغبت به بهشت و برخی برای شکر خداوند را عبادت می کنند که عبادت عاشقانه، عارفانه و محبانه در صدر عبادت ها قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات بزرگانی مانند حضرت آیت الله بهجت و مرحوم آیت الله ایمانی اظهار داشت: عشق به خدا در رابطه انسان با مردم نیز اثر خواهد گذاشت و سبب می شود که انسان در برابر مردم با تواضع برخورد کرده و به مردم خدمت کند، آیت الله العظمی بهجت و آیت الله ایمانی عمری را در خدمت به مردم سپری کردند که باید از آن ها الگو گرفته شود.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد حضرت آیت الله بهجت همزمان با مراسم بزرگداشت آیت الله ایمانی در مسجد اعظم قم برگزار شد./1323/

ارسال نظرات