۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۳۰۵
آیت الله اعرافی:

اتکا بر توان داخلی و صیانت از قدرت دفاعی در دستور کار مسؤولان باشد

امام جمعه قم با تأکید بر لزوم توجه به عزت و اقتدار کشور گفت: از مسؤولان انتظار می رود که توصیه های رهبر انقلاب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و به اروپایی ها اعتماد نکنند.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم  که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر استفاده از فرصت باقی مانده ماه شعبان و آماده شدن برای ماه مباک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه تقوا و پارسایی است که انسان باید خود را آماده کند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان دارای فلسفه فردی، عبادی و اجتماعی دارد که باید با همه شرایط و اوصاف آن به عنوان یک مکتب در جامعه پیاده شود، ماه رمضان ربیع قرآن و عبادت است و انسان باید خود را آماده یک فصل با نشاط معنوی کند.

امام جمعه قم با بیان این که ماه مبارک رمضان ربیع فقرا و نیازمندان است، اظهار داشت: در این ماه باید نهضتی اساسی برای رسیدگی به فقرا تشکیل شود،  جامعه ای که فقیر و گرسنه در شب داشته باشد جامعه تراز اسلامی نیست، دولتمردان، مؤسسات و فرهنگی عمومی جامعه باید در راستای امداد و رسیدگی به فقرا باشد.

وی ادامه داد: حرمت و کرامت ماه مبارک رمضان و حریم این ماه باید از سوی همه در جامعه حفظ شود، ضریب رعایت ارزش های الهی باید بیشتر مورد توجه باشد، احیای مساجد باید درستور کار باشد چرا که مسجد پایگاه فکر، معرفت و سازندگی جامعه است  که باید با برنام عمل شود همچنین در خانه ها باید فضای تربیتی به گونه ای سامان یابد که فرزندان با قرآن، نماز، روزه و عبادت انس بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت هفته معلم، کارگر و هلال احمر ابراز داشت: هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادگر با روحیه بسیجی در شرایط گوناگون به کمک رسانی حضور پیدا می کنند و مسؤولیت های مهمی در زمینه پیشگری، امداد و مسائل اجتماعی بر دوش دارند که برای آن ها آرزوی موفقیت داریم.

وی با تأکید بر حمایت مردم از آموزش و پرورش عنوان کرد: در سراسر کشور 14 میلیون دانش آموز و 2 میلیون معلم و مدیر داریم، آموزش و پرورش باید از سوی مردم کمک شود، با افزایش دانش آموزان نباید به سمت مدارس سه شیفت بریم بلکه نهضت مدرسه سازی باید شکل گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: به معلمان و مدیران آموزش پرورش باید تأکید کرد در راستای علم و دانش فرزندان و همچنین تقویت روحیه عبادی و بصیرت اجتماعی آنان اهتمام کنند و بدانند که راه آموزش و پرورش از مسیر سند تحول و نگاه به ارزش های متعالی اسلام عبور می کند نه از هیچ راه دیگری. توصیه های مهم رهبر انقلاب به ویژه توصیه های اخر ایشان باید تصب العین آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره نقش شیعه در پدایش و گسترش علوم اسلامی اضافه کرد: این کنگره در دو روز تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم برگزار شد که صدها مهمان داخلی و خارجی در آن حضور داشتند و بیش از 400 مقاله ارائه شد، در این کنفرانس از اهل سنت و ادیان دیگر نیز حضور داشتند و رویکرد آن وحدت و نگاه به آینده امت اسلامی بود، نقش شیعه را در مجموعه امت اسلامی ارزیابی می کنیم، امروز همه ما یک امت برای رسیدن به آرمان های بزرگ هستیم و در مقابل دشمنان قسم خورده ای داریم.

آیت الله اعرافی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: با پیمان شکنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از دیرباز آشنا هستیم، از رژیم مستکبری که در قرن گذشته بیش از 100 جنگ ظالمانه راه انداخته و ده ها کشور را اشتغال کرده و به پیمان های بین المللی پایبند از چه انتظاری می توان داشت؟

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی از ابتدا بارها فرمودند که به آمریکا به عنوان  یک پیمان شکن بزرگ که حتی به پیمان های محیط زیستی پایبند نیست نمی توان اعتمادکرد، پرونده آمریکا پرونده ای سیاه، نفرت انگیز و آمیخته با هزاران ظلم و جنایت است و ما هرگز به آمریکایی ها اعتماد نداشتیم و برای ما جای تعجب نیست برجام که از دید ما سند کاملی نبود را کنار گذاشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید این که ایران و همه دنیا باید به پیمان شکنی های رژیم ظالم آمریکا اعتراض کنند، اظهار داشت: از مسؤولان  انتظار می رود که توصیه های رهبر انقلاب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و به اروپایی ها اعتماد نکنند، اروپایی ها هم همان پیمان شکنی را در ذات خود دارند.

وی ادامه داد: انتشار می رود که مسؤولان به عزت و کرامت ملت بیش از گذشته و با دقت کامل توجه کنند و بدون تضمین قطعی پای هیچ چیز نایستند، حتی گاهی تضمین های این کشورها اعتبار ندارد که باید مراقب بود.

امام جمعه قم با بیان این که برای اداره کشور مدیریت کامل می خواهیم، ابراز داشت: مسائلی مانند ارز و تولید داخلی را باید مدیریت کرد، تقویت ارتباط با بخش های سالم جهان، اعتماد بر سرمایه درونی، روح جهادی و مقاوم می تواند اقتصاد کشور را شکوفا و افسار گسیختکی بازار ارز و مسائل دیگر را باید با تدبیر صحیح کنترل کرد و به خارج نباید امید داشت، همه امید مسؤولان باید به داخل باشد.

وی با اشاره به ذوق زدگی برخی کشورها از اقدام اخیر آمریکا خطاب به آل سعود و رژیم های مرتجع منطقه عنوان کرد: ذوق زده نشوید، آمریکا و رژیم صهیونیستی به درد شما نمی خورند و به سود شما کاری نمی کنند، اگر دلبسته آن ها باشید شکست خواهید خورد همانگونه که در جریان های دیگر شکست خوردید

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت رویاروی نظام سلطه و آمریکا ایستاده است و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت توطئه ها را از بین می برد و به فضل خدا در آینده نزدیک همه توطئه گران ناامید و نابود خواهند شد.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، اتکای بر منابع داخلی، صیانت از قدرت دفاعی در برابر دشمن تصمیم گری دقیق و درست در برابر دشمنان، وحدت و انسجام در پرتو هدایت های رهبری سلسه اصولی است که آینده کشور با به سمت خیر هدایت خواهد کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به پیروی حزب الله در انتخابات لبنان گفت: پیروزی حزب الله در انتخبات لبنان نشان دهنده قدرت مقاومت است و ان شاءالله زنجیره این پیروزی ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم در سراسر کشور برای محکومیت اقدامات خصمانه آمریکا افزود: مردم در راهپیمایی امروز بار دیگر اعلام می کنند که پای اسلام و انقلاب و آرمان ها استوار ایستاده اند و به دشمنان اجازه گستاخی نمی دهند./1323/

ارسال نظرات