۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۶۴۴۷۵
به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات انجام شد؛

پاسخگویی به سؤالات دینی مردم در نمایشگاه کتاب

مسؤول غرفه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات گفت: این مرکز با حضور کارشناسان مطرح در زمینه‌های قرآنی، مشاوره، کلامی، اعتقادی، حقوقی، احکام، ادیان و تاریخ روزانه به سوالات بیش از ۵۰۰ نفر از مراجعین نمایشگاه کتاب پاسخ داده است.
نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب

حمید‌رضا لشگری، مدیر غرفه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سی ویکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، بیان داشت: این مرکز در سال 1379 به منظور تبیین روزآمد اندیشه دینی برای پاسخ گویی به پرسشهای بنیادین، رفع و دفع آسیب‌ها و شبهات در حوزه دین، توسط شورای عالی حوزه علمیه تأسیس شد.

مسؤول غرفه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ابراز داشت: اصلیترین فعالیت این مرکز در عرصه امور پژوهشی، تحقیقی و پاسخگویی به شبهات است.

وی اظهار داشت: این مرکز برای چندمین سال متوالی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده با حضور کارشناسان مطرح در زمینه‌های قرآنی، مشاوره، کلامی، اعتقادی، حقوقی، احکام، ادیان و تاریخ روزانه به سوالات بیش از 500  نفر از مراجعین نمایشگاه کتاب پاسخ داده است.

وی عنوان کرد: تولید نرم افزار تخصصی پاسخ 1 و پاسخ 2 با حدود 14 هزار پرسش و پاسخ، تولید نرم افزارهای مناسبتی مانند پیامبر اعظم(ص)، غدیر، کوثر، خورشید نینوا، صبح بیداری 1 و2، فریضه انتخاب و تربیت فرزند، فعالیت سایت اندیشه قم با بیش از یک دهه سابقه، برگزاری بیش از 300 نشست تخصصی کانون گفتمان دینی در مدرسه علمیه فیضیه و دیگر نقاط کشور، حضور در نمایشگاههای متعددی چون نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، کتاب تهران و مطبوعات، چاپ بیش از 20 شماره فصلنامه تخصصی «صباح» تحت اشراف حضرت آیتالله سبحانی و راه‌اندازی نشریه تخصصی پاسخ،  رصد و تحلیل نظاممند شبهات در فضای مجازی، مطبوعات، کتب و رسانه های تصویری از دیگر فعالیتهای این مرکز به شمار میآید.

لشگری در پایان گفت: امسال غرفه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات در سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب شاهد استقبال بیش از پیش هموطنان عزیز برای مشاوره و پاسخ گویی به سوالات بوده است./878/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات