۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۶۴۷۵۳
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبرداد؛

اجرای برنامه های ضیافت مادی و معنوی در ماه مبارک رمضان

آیت الله سعیدی با اشاره به برنامه های ضیافت مادی و معنوی در ماه مبارک رمضان از برگزاری برنامه های فرهنگی و افطاری ساده به زائران خبرداد.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه خوانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به لزوم اذن و اجازه برای ورود به حرم های پیامبر اظهار داشت: در اذن دخول های متعارف و معروف سه عنوان مطرح شده است؛ اول از وجود پیامبر بزرگ اسلام اذن می‌ گیریم چراکه صاحب اصلی این بیوت پیامبر هستند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم از حجت الهی مدفون در یک حرم اذن می‌ گیریم و در مرحله سوم از ملائکه مقرب مقیم در این حرم الهی اذن می‌ گیریم که همه این ها برای ما یک افتخار است که فرشتگان ثابت و مقیم در حرم های خدا از زائران پذیرایی می‌ کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که خادمان رسمی و افتخاری شریک و همکار با فرشتگان مأمور در حرم هستند، تأکید کرد: نباید غرور داشته باشیم که چون خادم حرم هستیم؛ حتما حضرت به ما اذن ورود و خادمی می‌ دهند، این را نباید به معنای اوج لیاقت و صلاحیت خودمان بدهیم بلکه از محضر حضرت معصومه(س) به خاطر زائران می‌ خواهیم که صلاحیت خدمت را به ما عنایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید شاکر خدا باشیم که ماه پیامبر گرامی اسلام(ص) را درک کردیم و هم توفیق درک نعمت بزرگ ماه مبارک رمضان را داشته باشیم و از خدا می‌ خواهیم در این ساعات پایانی ماه شعبان ما را مورد رحمت و مغفرت خودش قرار بدهد.

آیت الله سعیدی افزود: شکر دیگری که لازم است بجا آوریم، توفیق و نعمت خدمت به زائران این حرم کریمه اهل بیت(ع) است که خدای متعال به ما ارزانی داشته است، در ضیافت ماه مبارک رمضان هم ضیافت مادی و هم ضیافت معنوی خواهیم داشت که البته بخش مادی آن نیز دور از معنویت نیست چرا که زائران در لحظه افطار سر سفره اهل بیت(ع) می‌ نشینند.

وی با بیان این که ضیافت معنوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) همچون سال های گذشته با رونق بیشتری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه های ماه مبارک رمضان از جمله برنامه های تلاوت، سخنرانی و برنامه فعالیت های فرهنگی آستان مقدس با استقبال خوب زائران برگزار شود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات