۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۶۴۸۳۴
امام جمعه همدان:

مبلغان باید از روش های نوین تبلیغ و مطابق نیاز روز استفاده کنند

آیت الله طه محمدی گفت: مبلغان نباید از روش های قدیمی در تبلیغ دین استفاده کنند و در ماه مبارک رمضان به روضه خوانی ساده و بیان مسایل تکراری اکتفا کنند.
همایش مبلغان در همدان همایش مبلغان در همدان همایش مبلغان در همدان همایش مبلغان در همدان همایش مبلغان در همدان طه محمدی همایش مبلغان در همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در همایش مبلغان همدان بیان داشت: خدای تعالی اگر بنده ای را دوست داشته باشد او را به عیب های خود آگاه می سازد.

وی در ادامه افزود: نباید مبلغان از روش های قدیمی در تبلیغ دین استفاده کنند و در ماه مبارک رمضان به روضه خوانی ساده و بیان مسایل تکراری اکتفا کنند قطعا در راه تبلیغ به موفقیت نخواهند رسید.

آیت الله طه محمدی گفت: امروز دشمنان اسلام از طریق فضای مجازی و جنگ نرم شبهات فراوانی ر به دین وارد می کنند و مبلغان باید با آمادگی در این عرضه حضور پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: من معتقدم که عرصه تبلیغ دین همانند میدان جنگ است و این مساله در قرآن بارها تکرار شده است و یک رزمنده باید در این راه فقط به خدای تعالی توکل داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت به روز بودن مبلغ دینی خاطرنشان ساخت: مبلغان دینی باید با علوم جدید آشنا شوند و با بیان نکات مهم و جذاب برای مردم آنها را به جذب کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مساله فن خطابه در تبلیغ گفت: متاسفانه عده ای از مبلغان با فن خطابه و روش صحیح سخنرانی دینی آشنا نیستند و این مساله سبب شده تا گرایش مردم نسبت به مسجد و منبر کم شود.

وی در پایان گفت: اگر یک طلبه همه مدارج علمی و خودسازی را از اول راه طلبگی انجام دهد می تواند به جامعه خود خدمت داشته باشد در غیر این صورت نمی تواند موثر عمل کند./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات