۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۶۴۸۴۹
مهرابی خبر داد؛

برگزاری مصاحبه ورودی مدارس علمیه خواهران لرستان

معاون آموزش حوزه علمیه خواهرن لرستان گفت: دو برابر ظرفیت پذیرش مدارس داوطلب ورود به مدارس نام نویسی کرده اند و هم اکنون در حال شرکت در دوره های مصاحبه ورودی هستند.
خواهران طلبه

اکرم مهرابی، معاون اموزش حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: داوطلبان سطح دو حوزه هم اکنون در مدارس علمیه در دوره های مصاحبه شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه مصاحبه ورودی داوطلبان ورود به سطح دو حوزه از 22 اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است، افزود: تا پنچ شهریور داوطلبان با حضور در مدارس در دوره مصاحبه شرکت می کنند.

مهرابی با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه خواهران در لرستان یادآور شد: این مدارس در سطح دو و سه فعالیت دارند و به مناسبت سال تحصیلی جدید در همه مدارس طلبه پذیرش می شود.

وی ظرفیت پذیرش در هر مدرسه را بین 20 تا 30 طلبه عنوان کرد و بیان داشت: در سطح سه نیز آزمون کتبی ورودی برگزار شده است و پس از اعلام نتایج نیز در سه مدرسه علمیه خرم آباد، دورود و بروجرد طلبه در رشته های تخصصی پذیرفته می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان یادآور شد: داوطلبان ورود به مدارس علمیه سطح سه 108 طلبه بوده است و از بین این افراد در هر مدرسه بین 20 تا 30 طلبه در رشته های تخصصی فقه و اصول، کلام و تفسیر علوم قرآنی پذیرش می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار و 400 طلبه در مدارس علمیه خواهران استان لرستان در حال تحصیل و گذراندن علوم دینی در پایه های مختلف هستند.

مهرابی بیان داشت: در حوزه علمیه خواهران و در مدارس سراسر استان 150 استاد حوزه مشغول به فعالیت و تعلیم و تربیت طلاب هستند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات