۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۶۴۸۶۴
آیت‌الله ری شهری:

انسان مومن اهل ناسزاگویی به مقدسات دیگران نیست

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان مومن هرگز به مقدسات دیگران ناسزا نمی‌گوید، گفت: انسان با ناسزاگویی به مقدسات دیگران در اصل مقدسات خودش را در معرض اهانت قرار داده است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: یکی دیگر از انواع ناسزاگویی که در قرآن و روایات اهل بیت مورد نهی قرار گرفته ناسزاگویی به مقدسات مذاهب دیگر است.

وی افزود: اگر چیزی و یا شخصی به هر دلیلی برای جمعی و یا مذهبی مقدس تلقی شود مومنان حق ندارند به مقدسات آنان ناسزا گفته و توهین کنند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با استناد به سوره انعام، ابراز کرد: خداوند در این سوره می‌فرماید: به معبودهای خیالی آنان اهانت و سب نکنید زیرا آنها هم به مقدسات شما اهانت می‌کنند هرچند آنان عده‌ای شیطان پرست و بت پرست باشند، در روایت است به شیطان ناسزا نگویید ولی از شر او به خدا پناه ببرید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: انسان با ناسزاگویی به مقدسات دیگران در اصل مقدسات خودش را در معرض اهانت قرار داده است و این امر از نظر عقلی و شرعی جایز نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: از بزرگترین گناهان کبیره آن است که انسان به پدر و مادر خودش فحش و ناسزا گوید این نمی‌شود مگر آن که انسان به والدین دیگران فحش و ناسزا گوید؛ بنابراین انسان مومن هرگز به مقدسات دیگران ناسزا نمی‌گوید./813/پ202/ب1

ارسال نظرات