۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۶۴۸۸۵
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

عزت امروز روحانیت از برکت انقلاب است

امام جمعه شهرری عزت امروز روحانیت را از برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: روحانیت برای شاکر بودن باید همه فرصتش را برای تبلیغ دین در نظر بگیرد، نسبت به مسائل انقلاب کوتاه نیاید و حرمت لباسش را نگاه دارد.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری عصر امروز در جمع روحانیان پاسدار استان تهران با ذکر خاطره ای از دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: 10 درصد جمعیت مردم ایران، دین را خودشان می آموزند و همچنین علم را خودشان به دست می آورند اما مابقی مردم دینشان را از طریق روحانیت و علما کسب می کنند، زیاد هم کاری ندارند که آن روحانی کجا درس خوانده و یا چه مدرکی دارد؟!

وی با بیان اینکه اعتماد مردم تنها به همان لباس روحانیت است، اضافه کرد: اگر لکه سیاهی در زندگی روحانیت بیافتد، همه زندگی اش را خراب می کند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اذعان کرد: همه ما در هر شرایطی نیاز به موعظه و کلاس اخلاق داریم، روحانی و غیر از آن هم ندارد، اگر علم آدمی 20درصد بود عیب ندارد، اما تقوا را باید به 100درصد رساند.

وی با روایت تذکر آقا به طلاب جوان در مراسم عمامه سر نهادن، خاطر نشان کرد: روحانی باید علم، تقوا و فهم سیاسی اش بالاتر از دیگران باشد و همچنین قدرت تحلیل بالایی داشته باشد.

امام جمعه سابق دوبی عزت امروز روحانیت را از برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: روحانیت برای شاکر بودن باید همه فرصتش را برای تبلیغ دین در نظر بگیرد، نسبت به مسائل انقلاب کوتاه نیاید و حرمت لباسش را نگاه دارد.

وی ادامه داد: ائمه جماعات تلاش کنند از رفتن مساجد، به سمت سکولاریسم جلوگیری کنند و دعای "خدایا، خدایا" و "تکبیر" را در مساجد بلند بخوانند.

امام جمعه شهرری در ادامه با ارائه 10توصیه به روحانیان پاسدار گفت: شاکر بودن به درگاه خداوند، روحیه ساده زیستی، انس با جوانان، دغدغه داشتن مسائل فرهنگی، ایفای نقش پدری در جامعه، حفظ 2تریبون منبر و محراب، همراه کردن علم با حلم، غفلت نورزیدن از خانواده، انس با قرآن و تفسیر آن از نکات حائز اهمیت در زندگی یک روحانی است و ایشان باید تلاش کنند تا امید را در جامعه زنده نگه دارند.

وی در تشریح توصیه های خود به طلاب، ابراز کرد: طلبه باید شاکر باشد که مسیر زندگی اش در راه نشر دین قرار گرفته است.

حجت الاسلام شاهچراغی با ابراز تأسف از روحیه اشرافی گری در برخی از مسؤولان، اظهار کرد: عده ای در داشتن زندگی اشرافی با هم مسابقه گذاشته اند، خدا نکند دامن روحانیت به ثروت آلوده شود چرا که برکت در ساده زیستی است.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک مهمانی خدا، بیان کرد: رمضان بهترین فرصت تفسیر در مساجد است، اگر منبر و محراب که در اختیار مؤمنان هست حفظ شود دیگر نگران انقلاب و اسلام نخواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به خارج نشینی بیش از 4 هزار نفر از فرزندان مسؤولین، گفت: نباید از خانواده خود غافل شد و نباید در زندگی زود از کوره در رفت.

وی در پایان با ابراز گلایه از عدم صحیح اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه، ابراز کرد: اگر فرصتی که برای برجام خرج کردیم را در اقتصاد مقاومتی هزینه می کردیم، امروز وضعیت بسیار بهتری از وضعیت کنونی داشتیم./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات