۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۶۵۰۷۷

آذربایجان غربی از استان های پیشتاز اجرای طرح امین در کشور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی تعداد مدارس مجری طرح امین در سطح آذربایجان غربی را ۳۵۰ باب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در بین استان های کشور از استان های پیشتاز در اجرای این طرح هستیم.
مدارس امین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قدرت الله قاسمی امروز در نشست هم اندیشی روحانیان طرح مدارس امین آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از هر ابزاری برای ضربه زدن به آرمان های انقلاب ما استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان در این حربه شوم، نسل جوان و جامعه دانش آموزی ما را هدف قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه به واسطه امپراطوری رسانه، بداخلاقی ها در جوامع در حال اشاعه و گسترش است، افزود: باید توجه داشته باشیم مقابله با این هجوم نرم و تربیت نسلی دیندار و قرآنی فقط بر عهده آموزش و پرورش نیست و خانواده ها و دستگاه های ذیربط نیز در این زمینه مسؤولیت دارند.

قاسمی تعداد مدارس مجری طرح امین در سطح آذربایجان غربی را 350 باب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در بین استان های کشور از استان های پیشتاز در اجرای این طرح هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت 560 روحانی و یک هزار و 200 همکار فرهنگی در اجرای برنامه های راهبردی برپایی نماز در مدارس استان، تاکید کرد: بهره گیری از شیوه نوین ارتباطی با دانش آموزان باید جزو برنامه ها و سیاست های ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باشد.

استقبال دانش آموزان از برنامه های دینی و قرآنی

محمد مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه نیز در این نشست ضمن تقدیر ویژه از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه و مدیر کل آموزش و پرورش استان به جهت توسعه همکاری های فی مابین، اظهارداشت: ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از سال 79 برنامه های مشترک خود را آغاز کرده و از سال 89 شاهد خیز بلند این ستاد برای اجرای برنامه ها هستیم که خوشبختانه در سالهای اخیر فعالیت های این ستاد به اوج خود رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 34 روحانی در مدارس امین این مدیریت در حال فعالیت هستند، ادامه داد: جامعه دانش آموزی 75 هزار نفری این مدیریت طلب می کند تا شاهد فعالیت تعداد بیشتری ازروحانیون در مدارس ناحیه 2 ارومیه باشیم.

مجرد با اشاره به استقبال بسیار مطلوب جامعه دانش آموزی از برنامه های دینی و قرآنی در این مدیریت، تصریح کرد: معلمان و روحانیون رسالت بزرگی در تربیت دینی و انقلابی جوانان و نوجوانان بر عهده دارند.

نشست هم اندیشی و تبادل نظر روحانیون مدارس مجری طرح امین و کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سالن کنفرانس آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه برگزار شد./936/د103/ب1

ارسال نظرات