۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۶۵۳۷۰
آیت الله سعیدی:

توطئه های دشمنان نمی تواند سد راه انقلاب اسلامی شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به توطئه های ریز و درشت دشمنان علیه انقلاب اسلامی، تاکید کرد که این توطئه ها نمی تواند سد راه ما شود.
آیت الله سعیدی آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل حج و زیارت استان قم که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تأکید بر این‌که حج یک سفر سیاحتی صرف نیست، اظهار داشت: تاریخ به امت اسلام آموخت که خیال سعودی‌ها که خود را ام القرای جهان اسلام می‌دانستند باطل بود؛ این در حالی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدا و در جریان حج اثبات کرد که حقانیت اسلام از ایران اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) معرفی بقیه‌الله الاعظم (عج) در ایام حج را یک فریضه مهم توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که حضرت مهدی (عج) روح حج هستند بر این اساس  باید امام عصر (عج) را در ایام حج معرفی کرد چنانکه انتظار می‌رود زائران بیت‌الله الحرام هنگام برگشتن از حج با سبک زندگی مهدوی مأنوس شده باشند.

امام‌جمعه قم گفت: باگذشت 40 سال فعالیت در عرصه‌های مختلف، نظام اسلامی ایران اثبات کرده است که با وجود اراده قوی و لطف خداوند می‌تواند کارهای مهم‌تری در عرصه‌های گوناگون جهانی به ثمر برساند.

آیت‌الله سعیدی حج را نصرت الهی توصیف کرد و ابراز داشت: هنگامی‌که راهپیمایی‌هایی عظیم در عربستان و دیگر کشورها برگزار می‌شود و آنان درمی‌یابند که این راهپیمایی‌ها می‌تواند تحرک زا و الهام‌بخش باشد، با انواع و اقسام آنان مبارزه می‌کنند تا جایی که مسجد امام صادق (ع) را خراب کرده و با شکلی دیگر و در جایی دیگر آن را بنا کردند که اصلاً ربطی به این مسجد نداشت.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به این که صدور انقلاب صدور تحمیلی نیست بلکه تعاملی است، تصریح کرد: نهضت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس الگوی تبلیغ دین خدا انقلاب خود را صادر می‌کند.

وی افزود : نهضت جمهوری اسلامی باوجود توطئه‌های عظیم دشمنان هنوز با اقتدار به راه خود برای رسیدن به تعالی ادامه می‌دهد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر این‌که سعودی‌ها از حضور ما در مناسک حج  سودی نمی‌برند، اظهار داشت: سود حضور ایران در ایام حج به دیگران منتقل می‌شود، چنانکه تجربه نشان داده است انقلاب ما در قالب حج به دیگران صادر می‌شود.

آیت‌الله سعیدی در پایان اکرام زائر را یک لازمه مهم ایام حج توصیف کرد و گفت:  باید توجه داشت که  اصل موضوع در ایام حج تثبیت امامت است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات