۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۶۵۴۶۸
تحلیلگر مسائل سیاسی فرهنگی:

خیانت ۳۰۰ ساله غرب به ایران هنوز تجربه نشده است

حجت الاسلام اشکوری بر این باور است که در ۳۰۰ سال اخیر تاریخ معاصر، هر زمان که اروپایی‌ها و آمریکا‌یی‌ها وارد ایران شدند، نتیجه‌ای جز خیانت برای مردم ایران نداشته است.
اعتماد به اروپا

حجت الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سابقه غرب در خیانت، ظلم و جنایت اظهار داشت: وقتی غرب جدیدی که از وحی و دین جدا شده است، شکل گرفت و تفسیر نادرستی از هستی، انسان و روابط انسانی ارائه داد، رفتارهای آن هم بر همان پایه نادرست شکل گرفت، بنابراین از همان دوران، منشأ و انگیزه رفتارهای یک فرد غربی، دسترسی او به نیازهای نفسانی شد.

نیازهای غرب، مادی و تابع قدرت

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حال این نیازهای مادی و تابع قدرت، اخلاق را در جامعه غربی از بین برده است، از همین رو حرکت‌هایی از سمت غرب به سوی آفریقا، استرالیا، آسیا، آمریکا انجام شد و ورود غرب به این مناطق مساوی با ظلم و جنایت آنها بوده و اساسا تمام رفتارهای غرب بر مبنای قدرت شکل‌گیری شد، به همین خاطر کاری به مفهوم انسانیت و جامعه بشری نداشته و تفاسیر و ساختار مختلفی هم که داشتند تابعی از رسیدن آنها به قدرت بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی و فرهنگی با بیان این‌که درک ماهیت یک جریان ضد بشری برای جامعه ایران بسیار مهم و حیاتی است، گفت: جامعه باید بداند چه جریان خطرناکی مقابل انقلاب اسلامی ایستاده است، جریانی که از خدا، قیامت و اخلاق بریده است و برای رسیدن به اهداف خود دست به هرگونه جنایتی می‌زنند؛ بنابراین نمی‌توان به چنین جریانی اعتماد و اتکاء کرد.

شباهت غرب و بنی‌امیه

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین(ع) در پاسخ عده‌ای که درخواست بیعت با یزید را داشتند، می‌فرمایند؛ کسی که درخواست بیعت با او را دارید، فردی فاسق، شارب خمر، قاتل نفس محرمه و... است و درجای دیگر می‌فرمایند به اندازه درهمی نمی‌توان به یزید اعتماد و اطمینان کرد، یعنی حتی نمی‌توان درهمی بی‌ارزش را نزد او به امانت قرار داد، پس چگونه می‌توان کشوری را دست او سپرد.

حجت الاسلام اشکوری با بیان این‌که امروز هم سیاستمداران غربی چنین رفتاری دارند، اظهار داشت: جریان غرب به اخلاق، انسانیت، معاد، خداوند و ... معتقد نیست، جان انسان‌های بی‌گناه برای آنها اهمیتی ندارد و مراتب کفر آنها بسیار شدید است که نتیجه آن بی‌اعتقادی به همه چیز است.

وی افزود: این جریان به صورت رسمی هم بی‌اعتقادی خود را اعلام کرده و در نظریات خود مانند نسبیت اخلاق و تعریف انسان برای این بی‌اعتقادی فلسفه بافی می‌کنند، زمانی که مبانی رفتاری یک جریان فکری این‌گونه باشد، نمی‌توان از آن انتظار تعهد اخلاقی داشت، چراکه مبنای اخلاقی نداشته و حتی برای انسان‌های کشور خود هم ارزش قائل نیستند، از همین رو به عهد و پیمان خود وفادار نیستند.

سابقه خیانت‌های متعدد غرب به ایران

استاد حوزه علمیه با اشاره به خیانت‌های اروپایی‌ها به ایران در چند قرن اخیر بیان کرد: در دوره 300ساله اخیر تاریخ معاصر هر زمان که اروپایی‌ها و آمریکا‌یی‌ها وارد ایران شدند، نتیجه‌ای جز خیانت برای مردم ایران نداشته، زیرا هیچ معیاری برای آنها وجود ندارد و انتظار اخلاقی عمل کردن از آنها، انتظاری نابجا است.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی فقط زبان قدرت را می‌فهمند و به همین جهت شر این کشورها تنها به واسطه قدرت کم می‌شود، چگونگی مقابله با این جریان امر دیگری است که نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی دارد تا به صدور انقلاب ختم شود، اما سردمداران این جریان فقط زبان قدرت را متوجه می‌شوند.

حجت الاسلام اشکوری در پایان بر ضرورت توانمندی کشور در تمام زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: منظور این نیست که با حملات نظامی پاسخ آنها داده شود، بلکه باید با توانمندی و قدرت اقتصادی و علمی می‌توان با این جریان صحبت کرد و آنها را خاضع کرد، در غیر این‌صورت با دیپلماسی خنده و تواضع نمی‌توان از آنها تعهد گرفت./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات