۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۶۵۵۴۱

چند خبر از دنیای نشر

انتشار کتاب های "چه هوایی را دوست داری؟"، "جوان و مدیریت زندگی(تحصیل، کار، فراغت و…)"، "درآمدی بر رهبری سیاسی امام خمینی(ره)" و "معرکۀ عشق و خون" از مهم ترین اخبار دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشار کتاب های "چه هوایی را دوست داری؟"با نویسندگی و تصویرگری زهره پریرخ، گجوان و مدیریت زندگی(تحصیل، کار، فراغت و…)" نوشته محمد ربانیخواه، "درآمدی بر رهبری سیاسی امام خمینی(ره)" نوشته  سیدرضا شکری و "معرکۀ عشق و خون" به قلم مریم بصیری از مهم ترین اخبار دنیای نشر هستند.

"چه هوایی را دوست داری؟"

«چه هوایی را دوست داری؟» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خردسالان منتشر شد.

این اثر از مجموعه کتاب‌های تصویری «قصه، فکر، گفت‌وگو» است که در پایان آن پرسش‌هایی مطرح می‌شود و گفت‌وگو در باره‌ی قصه را برای کودکان ممکن می‌کند.

بزرگ‌ترها می‌توانند کتاب را در اختیار کودکان قرار دهند تا آن‌ها به دقت تصویر آن را ببینید، همراه با کودک، قصه بخوانند و در باره قصه به گفت‌وگو بپردازند.

بر همین اساس این کتاب، داستان‌های حیوانات مختلف را در یک روز ابری و بارانی روایت می‌کند که گربه و گوسفند غمگین و بی‌حوصله‌ می‌شوند ولی قورباغه‌ها از خوشحالی فریاد می‌زنند و ادامه داستان….

نویسنده در پایان این کتاب نکته‌هایی همچون ایجاد محیط صمیمی و راحت، نشستن پدر و مادر و کودک در یک سطح کنار هم، قطع نشدن جریان گفت‌ و شنود در باره‌ی قصه و… را یادآور شده است.

کتاب ۲۶ صفحه‌ای «چه هوایی را دوست داری؟ مناسب گروه سنی «الف» (۵ تا ۷ سال) است.

گفتنی است این اثر با شمارگان ۷۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قابل خریداری است.

"جوان و مدیریت زندگی"

مدير انتشارات دارالحديث از انتشار کتاب جوان و مدیریت زندگی (تحصیل، کار، فراغت و...) خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، با اشاره به انتشار کتاب جوان و مدیریت زندگی(تحصیل، کار، فراغت و…) اظهار کرد: این کتاب از ۱۰ فصل اصلی مانند اراده و راه‌های تقویت آن، تکنیک‌های تقویت اعتماد به نفس، اصول برنامه‌ریزی و انتخاب اهداف، مدیریت زمان، ریشه‌یابی مسامحه کاری، توکل کلید توانایی، پرورش و بسترسازی تمرکز، مطالعه ثمربخش، برنامه‌ریزی تحصیلی، همبستگی جسم و روح تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب دربرگیرنده مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با برنامه‌ریزی، مدیریت زندگی و تحصیل است که برخی از عناوین آن در گذشته در نشریه حدیث زندگی به چاپ رسیده است.

مدیر انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه در این اثر مباحث تکمیل و عناوین جدید به آن افزوده شده است گفت: علاوه بر متون علمی معتبر، از آموزه‌های دینی نیز استفاده شده است. مؤلف در این کتاب سعی کرده با ارائه راهکارهای بیان شده در آیات و روایات، افزون بر تعمیق بحث به چارچوب‌های مطمئن‌تری در روش‌های کاربردی برسد.

وی عنوان کرد: مستقل بودن مباحث در عین وابستگی برخی از مفاهیم آن سبب شده تا برخی از موضوعات در چند حوزه و از زوایای گوناگون بررسی شوند به عنوان مثال بحث برنامه‌ریزی به صورت مستقل و از دیدگاه مدیریت زمان و اصول برنامه‌ریزی ذکر شده است.

سبحانی‌نیا اراده چیست، نشانه‌های انسان با اراده، روش‌های تقویت اراده، پرهیز ازبی‌حوصلگی، تنبلی، ترس از کار، بیکاری، تشویش فکری، شیوه تأثیرگذاری اعتماد به نفس در کارها، نشانه‌های اعتماد به نفس مطلوب، حرکت هدفمند، خودشناسی، ایمان به توانایی‌ها،تفاوت آرزو و  هدف، ذهنی‌سازی اهداف، کمال‌طلبی، اعتماد به نفس، توانمندی در عمل، تمرین عملی، بالا بردن ظرفیت‌های جسمی، رعایت اصول مطالعه و برنامه‌ریزی، اصول برنامه‌ریزی تحصیلی، وقت غذا و تنفس صحیح را از دیگر عناوین مباحث این کتاب ذکر کرد.

کتاب جوان و مدیریت زندگی(تحصیل، کار، فراغت و…)از سوی محمد ربانیخواه تألیف شده که با قیمت ۱۴ هزار تومان و شمارگان ۵۰۰ عدد به همت نشر باهوش زیر مجموعه انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

"درآمدی بر رهبری سیاسی امام خمینی(ره)"

کتاب «درآمدی بر رهبری سیاسی امام خمینی(ره)» با تاکید بر عمل نهادی، مدیریت نخبگان و رابطۀ مردمی امام خمینی(ره) از سوی نشر عروج منتشر شده است.

این کتاب با تاکید بر عمل نهادی، مدیریت نخبگان و رابطه مردمی تالیف و تدوین شده است. امام خمینی به عنوان شخصیتی چند بعدی و شگفت انگیز و تلفیقی از روحیه عرفانی و منش و افکار و کردار سیاسی متاثر از آموزه های عالم در زمره رهبران استثنایی تاریخ قرار دارد.

در این کتاب رهبری امام خمینی در مقطع زمانی ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ و در دوره ۵۷ تا ۶۸ بررسی شده است.

این کتاب شامل ۵ فصل است که «امام خمینی و رابطه مردمی»، «مدیریت بر نخبگان سیاسی»، «زمینه های فکری، تاریخی و اجتماعی – سیاسی رهبری سیاسی» وعناوینی است که ذیل آنها به بررسی رهبری سیاسی امام خمینی(ره) پرداخته شده است.

کتاب «درآمدی بر رهبری سیاسی امام خمینی(ره)» اثر سیدرضا شکری در ۳۶۵ صفحه با قیمت ۳۰ هزار تومان به مخاطبان عرضه شده است.

"مجموعه داستان کوتاه «معرکۀ عشق و خون"

«معرکه عشق و خون» مجموعه‌ای از نُه داستان کوتاه است که به ادبیات مقاومت و پایداری می‌پردازد. داستان‌های این مجموعه همگی در ارتباط با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند.

برشی از متن کتاب:

در داستان فیروزه‌های خردلی آمده است: «دختر هر چقدر به ذهنش فشار آورد تا مرد خوش‌تیپی را که شبانه به آپارتمانش پا گذاشته بود، بشناسد، چیزی به یادش نیامد. داروها حسابی منگش می‌کرد، شاید هنوز منگی قرص‌ها دست از سرش برنداشته بود و خیال می‌کرد مردی دیده است. اما ناگهان یادش افتاد هنوز قرصش را نخورده، شاید هم خورده بود و یادش نبود. شاید هم داشت کابوس می‌دید از همان کابوس‌های همیشگی که در میان آوار و دود غلیظی گیر ‌افتاده بود و داشت خفه می‌شد. همه می‌خواستند کمکش کنند، اما هیچ‌کس جلو نمی‌آمد تا کمکی بکند.

– من یه دوستم.

دختر ناگهان به خودش آمد. ملافه را بیش‌تر به تنش پیچید و عصبی خندید.

– دوست! تو چه دوستی هستی که تا حالا ندیدمت؟

مرد با دلخوری ابرو درهم کشید و روی یکی از دو صندلی کنار میز نشست و پرسید: «واقعاً یادت نمی‌آید روژان؟ ما چند بار هم‌دیگه رو دیدیم؟» دختر هنوز گیج بود. یک آن فکر کرد حتماً خواب است و دارد خواب می‌بیند. اما قیافة مرد شبیه خواب نبود. تا آن‌موقع مردی به آن زیبایی به خوابش نیامده بود.»

کتاب «معرکه عشق و خون» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده که علاقه‌مندان به تهیه آن می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» خریداری کنند./925/ پ 204/ش

 

ارسال نظرات