۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۵۵۹۰
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی:

هویت بندگی بدون تسلیم معنا و مفهوم پیدا نمی کند

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که هویت بندگی بدون تسلیم معنا و مفهوم پیدا نمی کند، گوشه گیری معقولانه را از اصول بندگی دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، به بررسی اصول بندگی از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار داشت: ثقلین تفسیر عبودیت و بندگی است، مؤمن فقط از روایت معصوم هویت بندگی را می‌تواند درک کند چراکه در عالم هستی فقط امام معصوم رهگذر عبودیت بندگی است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید به نفس در برابر امیال دنیوی و شهوات مجال و فرصت داد، ابراز داشت: اگر مؤمن به نفس خود در برابر خواسته‌هایی که از وی دارد اندک مجالی بدهد دیگر نمی‌تواند این اسب سرکش را رام کرده و آن را در اختیار می‌گیرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) ترک راحت‌طلبی و عزلت‌گزینی به معنای گوشه‌گیری معقولانه را از دیگر اصول بندگی دانست و گفت: عزلت گزیدن و گوشه‌گیری به معنای ترک نفسانیات، دنیا و گعده‌هایی است که همواره زمینه انحراف انسان را فراهم می‌کند، بر این اساس نباید عزلت‌گزینی دینی با عزلت‌گزینی به سبک صوفی گری اشتباه گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی وعده‌های الهی را از وعده‌های نقد زندگی دنیا توصیف کرد و عنوان داشت: علامه طباطبائی راه و معنای عبودیت را در «دریافت و درک این حقیقت این مسئله می‌داند که همه امور مؤمن منشأ الهی دارد.» می داند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که باید به گونه زندگی کرد که گویا فقیر الی الله هستیم، اظهار داشت: بندگی در محضر خالق هستی بر اساس الگوی تسلیم ممکن است و اگر تسلیم نباشد هویت بندگی مفهوم نخواهد پذیرفت./837/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات