۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۶۵۶۸۶

انتقاد امام جمعه تبریز از تشریفات در مجالس مذهبی و دینی

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که نباید از سنت‌ها و آداب اصیل ایرانی و اسلامی در محافل و مجالس مذهبی فاصله گرفته شود، گفت: متأسفانه تشریفات و تجمل‌گرایی به مجالس مذهبی و دینی نیز کشانده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان و محرومان جامعه اظهار داشت: جلب و هدایت مشارکت‌های مردمی در این زمینه اهمیتی مضاعف دارد.

وی با بیان این‌که طرح مفتاح‌الجنه در ماه مبارک رمضان، اقدامی مبارک و ارزشمند برای مشارکت مسؤولان در آشنایی با وضعیت فقرا و نیازمندان است، خاطرنشان کرد: اگر کمک به مستضعفان از روی اخلاص و تکلیف الهی باشد، خداوند متعال اجر و پاداش عظیم برای فرد نیکوکار در دنیا و آخرت محاسبه می کند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که خیرخواهی و رسیدگی به وضعیت نیازمندان همواره مورد تأکید مبانی دین مبین اسلام و مکتب تشیع بوده است، گفت: این اقدام حسنه در ماه مبارک رمضان اجری مضاعف دارد؛ خوشا به ‌حال شما که هر قدمتان پر از خیر و برکت است، البته خداوند ناظر بر نیات و اعمال همگان است.

نماینده ولی ففیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طرح مفتاح‌ الجنه اقدامی بسیار ارزشمند برای ساماندهی خیرات و نذورات دستگاه‌های اجرایی و اداری است، تصریح کرد: بنده بارها گفته‌ام و خواهم گفت که دادن افطاری از محل بیت المال حرام بوده و اگر قرار است هزینه ای در این امور صورت گیرد، بهتر است از محل کمیته امداد به دست نیازمندان حقیقی برسد.

وی با ابراز تأسف از این‌که تشریفات و تجمل‌گرایی به مجالس مذهبی و دینی نیز کشانده شده است، گفت: بنده چند روز قبل در یک مراسم عزاداری دیدم که دسته‌گل‌های چند میلیون تومانی از طرف آشنایان اهدا می‌شود، درحالی که این گل‌ها نه به درد مرده می‌خورند، نه زنده، چرا باید چنین اقداماتی صورت گیرد، در حالیکه در همین شهر هزاران نیازمند چشم انتظار دستان نیکوکار مردم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که نباید از سنت‌ها و آداب اصیل ایرانی و اسلامی در محافل و مجالس مذهبی فاصله گرفته شود، گفت: اینکه بعد از مراسم تشییع جنازه رسم شده، همه حاضران را به رستوران‌های تشریفاتی و تجملاتی دعوت می‌کنند، یک کار غیرضروری و بیهوده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که متأسفانه عده‌ای گرفتار چشم و هم چشمی شده‌اند، افزود: گاه برخی تشریفات و تجملاتی را شاهد هستیم که نه تنها واجب نیست، بلکه حتی مستحب هم نیست، توصیه می کنیم صاحبان عزا در مجالس ترحیم هزینه تجمل‌گرایی‌های بیهوده را صرف رسیدگی به ایتام و نیازمندان کنند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات