۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۶۵۷۲۹
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

برتری ائمه اطهار نسبت به پیامبران

آیت الله موسوی جزایری گفت: براساس دیدگاه مذهب بر حق شیعه امامان معصوم بر همه رسولان الهی جز حضرت ختمی مرتبت برتری دارند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، بامداد امروز در ادامه شرح زیارت جامعه کبیره که از صدا و سیمای استان پخش شد، اظهار داشت: امامان معصوم به مانند حضرت ختمی مرتبت دارای بلندترین و رفیع ترین جایگاه هستند اما در این میان رسول خدا(ص) بر همه انسان ها، رسولان، ائمه اطهار و حتی انبیاء اولوالعزم برتری دارد و خاتمیت یکی از دلایل برتری است.

امام جمعه اهواز با طرح این مسأله که آیا معصومین بر انبیای الهی برتر دارند یا خیر گفت: از دید مذهب بر حق تشیع، امامان معصوم بر همه انبیای الهی جز حضرت ختمی مرتبت برتری دارند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان در ادامه به مناظره حره بنت حلیمه سعدی از دلباختگان اهل بیت(ع) با حجاج ثقفی، حاکم خونخوار امویان اشاره کرد و افزود: در این مناظره حره بنت حلیمه برتری امیرمؤمنان را با استفاده از آیات قرانی نه تنها بر خلفای پیشین بلکه بر سایر انبیاء الهی جز رسول خدا اثبات کرد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: حره بنت حلیمه در باب مقایسه مولای متقیان با حضرت آدم(ع) به خطا و نافرمانی ابوالبشر و جزای آن که اخراج از بهشت اشاره دارد اما امام علی(ع) به پاس خدمات و جان فشانی ها از سوی خداوند در سوره دهر مورد تقدیر و تشکر با عبارت «و کان سعیکم مشکورا» قرار گرفت.

وی عنوان داشت: حره بنت حلیمه در اثبات برتری امام علی(ع) نسبت به حضرت نوح و لوط(علیهم السلام) به همسران آنها اشاره می کند که در خانه دو رسول خدا، دو همسر پیمان شکن و همراه با دشمنان حضور دارند و علی رغم همراهی با انبیا عاقبت به خیر نشدند حال آنکه در خانه مولای متقیان، برترین و بزرگترین بانوی جهان حضور داشت./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات