۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۶۵۸۳۲
استاد تبلیغ و روش سخنرانی:

مبلغان حس امید به آینده را در مردم تقویت کنند

حجت الاسلام کلاته با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمنان انقلاب برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نسبت به انقلاب و نظام اسلامی گفت: مبلغان در این ماه مبارک در منابر خود حس امید به آینده را در مردم تقویت کنند.
حجت الاسلام کلاته

حجت الاسلام رمضانعلی کلاته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به شیوه های تأثیر گذاری تبلیغ در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به نظر می رسد مهم ترین نکته ای که طلبه ها بایستی در ماه رمضان مورد توجه داشته باشند و به مخاطب انتقال بدهند، بحث امید بخشی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده اند.

قائم مقام مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان افزود: در سراسر جهان می خواهند ما را نسبت به انقلاب نا امید و مأیوس کنند و چیزی که به آن کمک می کند این است که مردم و برخی اوقات حتی طلبه های ما جلوی پای خود را می بینند ولی افق پیش روی خود را نمی بینند.

حجت الاسلام کلاته عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب چهارسال پیش در اوج مشکلات داخلی و مسائلی که در کشور وجود داشت برای جوانان اروپا نامه نوشتند که جهانیان و حتی مردم خودمان فهمیدند، رهبر ایران چطور چشم اندازها را می بیند، البته هیچ کس مثل رهبر عزیز ما مشکلات کشور را لمس نمی کند ولی ایشان امید واقعی دارند.

وی با بیان این که دشمنان می خواهند ایران را به حاشیه ببرند، ابراز داشت: آنها از هر راهی برای این کار استفاده می کنند که متأسفانه برخی اوقات مسؤولان ما هم با آنها همراه می شوند، به همین دلیل باید بدانیم برجام و امثال آن ترمز دستی انقلاب است؛ البته برای این مسأله اگر محتوا بخواهیم کم نیست، همچنان که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند ما تنها نیستیم و خدا را داریم.

استاد روش تبلیغ و سخنرانی یادآور شد: مردم باید بدانند این کشور تنها نیست و صاحب دارد، بحث دوم ارتقای اعتقادات مردم است، یعنی اگر مردم را معتقد کردیم که حرف اول و آخر را خدا می زند و روزی دهنده خدا است فریب این و آن را نمی خورند، مردم باید بدانند که اگر ایمان حقیقی داشته باشیم برکات زمین و آسمان برای ما فراهم می شود و نیازی نیست به دست کدخداها چشم بدوزیم.

وی تصریح کرد: مسائلی مثل معاد اگر در باور ما به وجود بیاید بسیاری از مشکلات حل می شود، به عنوان مثال اگر فردی که حقوق نجومی می گیرد باور به معاد داشته باشند درست می شوند، همین طور افرادی که نماز نمی خوانند یا در خانه بداخلاقی می کند کار خود را اصلاح می کنند، بحث دیگر آن است که طلبه های ما خیلی اوقات کاربردی صحبت نمی کنند به همین دلیل برخی اوقات در حاشیه می روند.

حجت الاسلام کلاته با اشاره به این که مباحثی مثل تربیت فرزند در منابر مطرح نمی شود، یادآور شد: چرا این گونه مسائل یا مباحث مربوط به خانواده را به افراد دیگر سپرده ایم، ما در مورد ازدواج آسان چقدر صحبت می کنیم؟ چرا باید مراسم عروسی در تالار برگزار شود؟ خیلی از مردم که نمی توانند به خانه بخت بروند این است که نمی توانند مجلس عروسی برپا کنند، بنابراین مسائلی که مورد نیاز مردم است باید در منابر مطرح شود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات