۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۸۶۵
تولیت آستان قدس رضوی:

ائمه اطهار و پیامبران صراط مستقیم هستند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: صراط همان چیزی است که در قرآن وروایات آمده است که نمونه صراط مستقیم ائمه اطهار(ع) و پیامبران هستند که آنان در این مسیر حرکت می کنند.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در نشست تفسیر موضوعی قرآن کریم که دوم خرداد در حرم رضوی برگزار شد، درباره کسانی که برای آخرت خودشان کار می کنند، گفت: در واقع همه این افراد به خاطر خدا به فقرا کمک می کنند و اطعام و انفاق از دارایی خودشان دارند.

وی با بیان اینکه این افراد از مردم توقع ندارند و تشکر نمی خواهند، اظهار کرد: چرا که آنان برای خدا کار کرده اند و مزد و اجرت آنان نیز از سوی خداوند چند برابر می شود چرا که پروردگار در برابر هر عمل خیری ده برابر ثواب برای افراد می نویسد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در عین حال که خداوند برای همه اعمال نیک ثوابی ده برابر می نویسد اما انسان باز هم کم می آورد و این درحالی است که خداوند در برابر هرگناه یک گناه می نویسد و همانند کارهای نیک چند برابر نمی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بشارت خداوند به افرادی که دنیایی کار می کنند، تصریح کرد: در واقع خداوند به آنان نیز دنیا را می دهد چرا که آنان فقط به دنبال امور دنیوی هستند اما نباید در آن عالم دیگ از خداوند نصیب آخرتی بخواهند چرا که آنان مزد خودشان را در همین دنیا می گیرند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اینکه در همین دنیا ما بر روی صراط مستقیم هستیم، بیان داشت: صراط همان چیزی است که در قرآن وروایات آمده است که نمونه صراط مستقیم ائمه اطهار(ع) و پیامبران هستند که آنان در این مسیر حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه شیطان نمی گذارد که انسان درست تفکر و تعقل داشته باشد، تصریح کرد: به همین دلیل برخی از همان ابتدا در مسیر نادرست حرکت می کنند و پول نامشروع می گیرند که این افراد در صراط مستقیم نیستند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در آخرت همه اعمال انسان تجسم دارد، بیان کرد: انسان هر آنچه بکارد همان را درو و برداشت می کند و برابر آنچه که برای خداوند اطاعت می شود تضمین شده است.

وی با اشاره به آیات قرآنی درباره اینکه سعادت انسان ها چطور حاصل می شود، گفت: افراد دو دسته اند گروهی که برای آخرت کار می کنند و گروه دیگر برای دنیا کار می کنند که گروه اول افزون بر دنیا از آخرت نیز بهره مند می شوند چرا که نیت خدایی داشته اند اما گروه دوم فقط دنیا را به دست می آورند چرا که با نیت غیرخدایی بود و به همین دلیل از آخرت بهره ای نمی برند./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات