۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۵۶۵۸۶۹
با حضور آیت الله خاتمی؛

یادواره شهدای روحانی مدافع حرم در شهرستان بروجن برگزار می شود

امام‌ جمعه بروجن با اشاره به اینکه تنها شهید روحانی مدافع حرم استان متعلق به این شهرستان است، گفت: مراسم بزرگ داشت شهدای روحانی مدافع حرم با محوریت شهید حجت الاسلام قلی زاده با حضور آیت الله خاتمی برگزار می شود.
شهید مدافع حرم حجت الاسلام قلی زاده

حجت ‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌ جمعه بروجن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بزرگداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، این حرکت بزرگ تاریخی را فراموش نشدنی دانست و گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر، نماد پیروزی حق بر باطل است که با اراده الهی تحقق پیدا کرد.

حجت الاسلام هراتی مطلق، سوم خردادماه را نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب دوران دفاع مقدس دانست و افزود: به یقین نقش ایمان توحیدی و خدامحوری در شکل گیری این حماسه افتخارانگیز غیرقابل انکار است.

وی بزرگ داشت سوم خردادماه را وظیفه ای همگانی دانست و اظهار کرد: سوم خردادماه سالروز پیروزی خون بر شمشیر است که به دست رزمندگان اسلام رخ داد و در یک کلام، می توان سوم خردادماه را نماد مقاومت ملت فداکار ایران اسلامی دانست.

امام جمعه بروجن با تأکید بر اینکه اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون رشادتها و از خودگذشتگی شهدا و خانواده شهدا است، تصریح کرد: باید فرهنگ شهادت در بین نسل جوان ما فراگیر و نهادینه شود و این مهمترین نیاز امروز کشور است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است تا بین نسل گذشته ایران اسلامی با نسل جوان امروزی فاصله بیاندازد، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد فرهنگ شهادت را در بین عموم مردم ایران اسلامی سست و بی بنیان کند اما کور خوانده است چراکه رشادتهای امروز مدافعان حرم نشان داد شهادت جزء لاینفک فرهنگ دینی مردم ما است.

حجت الاسلام هراتی مطلق با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت برای همیشه در بین جوانان این مرز و بوم زنده است، افزود: به یقین بزرگ داشت مقام شامخ شهدای مدافع حرم، حرکتی قابل تقدیر در جهت سالروز سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر عزیز است و هیچ تفاوتی بین آنها نیست.

وی با اشاره به اینکه تنها شهید روحانی مدافع حرم استان متعلق به شهرستان بروجن است، گفت: از این جهت به خود می بالیم و افتخار می کنیم که روحانیت نیز در عرصه های مختلف دفاع از تمامیت انقلاب اسلامی در کنار سایر اقشار جامعه پیشتاز بوده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراسم بزرگ داشت شهدای روحانی مدافع حرم با محوریت شهید حجت الاسلام قلی زاده در 19 تیرماه جاری برگزار می شود، اظهار کرد: این مراسم در سالروز شهادت امام صادق(ع) و با حضور آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران به میزبانی مصلای بروجن برگزار خواهد شد./9457/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات