۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۹۹۲
مدير حوزه علميه كاشان:

ورود به مراكز نظامي ايران در دستور كار آمريكا است

مدير حوزه علميه كاشان گفت: آمريكا با اطلاع از قدرت موشكي ايران كه مي تواند حتي آنها را هدف قرار دهد به دنبال شناسايي مراكز نظامي و قدرت ايران است اما اين آرزو را به گور خواهد برد.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، به برخي از آسيب هاي برجام اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در برجام به برخي موضوعات متعهد شد كه طرف مقابل متعهد نشده و اين تعهدات به گونه اي است كه همه دولت ها در نظام اسلامي ايران موظف به اجراي آن در برجام هستند و دولت هاي آينده در ايران نمي توانند برجام را نقض كنند و اين در حالي است كه طرف مقابل تنها دولت وقت خود را موظف به اجراي برجام كرده است.

وي افزود: امروز بعد از بازگشت مجدد تحريم ها از سوي  آمريكا چه كسي مي خواهد به تخلفات آمريكا كه ازيك طرف خود قاضي است اما از طرف ديگر مجرم است رسيدگي كند، از اين رو ما نمي توانيم انتظار داشته باشيم آمريكا با نقض برجام در معرض جريمه جهاني قرار بگيرد و يا در دادگاه لاهه محكوم شود.

مدير حوزه علميه كاشان گفت: آنچه مهم است و رهبر معظم انقلاب نيز بر آن تأكيد زيادي دارد اين است كه اروپا در برجام نمي ماند اما دولت ايران براي ماندن اروپا در برجام با وجود اينكه اعلام مي كند نمي توان براي ماندن اروپا در برجام حساب باز كرد اما با اين وجود حساب باز كرده است.

وي افزود: اگر اروپا از برجام خارج شود ديگر برجامي نمي ماند كه ايران بخواهد در آن باقي بماند و دليلي هم براي ماندن ايران در برجام باقي نماند، از اين رو با بودن اروپا در برجام حتي با وجود ادعاي ماندن اروپا در برجام و تنها داشتن نقش ميانجي تحريم هاي آمريكا عليه ايران، ايران همچنان بايد در برجام بماند.  

حجت الاسلام فرجي گفت: با خروج آمريكا از برجام و شرايط موجود اروپا در برجام، ايران بارديگر از سوي آمريكا تحريم خواهد شد و اروپا تنها نقش ميانجي را بازي خواهد كرد و سبب خواهد شد به 10 سال قبل برگرديم و در اين بين ايران با مشكل روبرو خواهد شد.

وي افزود: ماندن اروپا در برجام نيز در حد خريدن زباله هاي هسته اي ايران و يا خريد سوخت درصد بالاي هسته اي ايران و تحويل سوخت پايين تر به ايران است كه اين كار را هم انجام مي دهند و هيچ گشايشي در مشكلات اقتصادي نمي شود.

به گفته وي، تا زماني كه اروپا اعلام كند در برجام باقي است ايران حق خروج از برجام را ندارد و ايران بازنده اصلي برجام خواهد بود چون تحريم ها برگشته و اجازه فعاليت هسته اي را به دليل خروج از برجام را ندارد و بحث برگشت سانتيفيوژها و آب سنگين اراك و 19 هزار سانتيفيوژ هيچ زماني محقق نخواهد شد.

مدير حوزه علميه كاشان گفت: اگر اروپا در برجام بماند تنها ضرري كه آنها به ما تحميل مي كنند اين است كه ايران هيچ وقت قدرت برگشت به قبل از برجام را نخواهد داشت چون آنها مراكز هسته اي را كنترل مي كنند و اگر ايران تعدي كند با وجود اينكه تحريم  ها بازگشته است اما باز هم  تهديد خواهد شد.

وي يادآور شد: اوباما در آن دوره بارها تأكيد كرد فشارهاي تحريم ها سبب شد ايران پاي ميز مذاكره بيايد از اين رو اگر فشار به ايران وارد شود دوباره ميز مذاكره برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فرجي گفت: آنها به اين نتيجه رسيده اند اگر فشارهاي تحريم ها بر ايران مضاعف شود مي توان بار ديگر ايراني ها را به پاي ميز مذاكره آورد چرا كه يك بار ايران را با تحريم هاي سنگين به پاي ميز مذاكره  هسته اي آمده است و مي‌توان با ادامه تحريم ها ايران را براي دومين بار و اين بار براي برنامه موشكي به پاي ميز مذاكره آورد.

وي افزود: آنها معقدند ايران يك بار نشان داده است در برابر تحريم ها تسليم است و اگر رهبر معظم انقلاب مي فرمايد نرمش قهرمانانه داشته باشيد دليل بر تسليم شدن نيست بلكه مي خواهيم ثابت كنيم در عرق ديپلماتيك بايد با هم ارتباط داشته باشيم.

به گفته وي، اگر كشوري با تهديد و تحريم ترسيد و به پاي ميز مذاكره آمد مي توان با ادامه و افزايش تحريم ها ده ها بار او را پاي ميز مذاكره آورد و هر بار نيز امتيازاتي و گرفت و امروز آمريكا دقيقا به دنبال همين طرح و برنامه است و معتقد است ايران با تحريم هاي سنگين بار ديگر به پاي ميز مذاكره خواهد آمد و در زمان موضوع موشكها، حقوق بشر، آزادي اديان و موضوعات ديگر مطرح مي شود.

مدير حوزه علميه كاشان گفت: خطري را كه رهبر معظم انقلاب بارها آن را گوشزد كرد اين بود كه در مذاكرات هسته اي از موضع ضعف وارد نشويد و از موضع قدرت وارد شويد و با قدرت جلو برويد.

وي با اشاره به اينكه ورود به مراكز نظامي ايران در دستور كار آمريكا است، افزود: امروز دشمن موضوع موشك ها را بهانه كرده است تا از اين راه مراكز نظامي و قدرت ايران را شناسايي و با كسب اطلاعات به دست آمده مراكز نظامي ايران را هدف حملات خود قرار دهد.

حجت الاسلام  فرجي يادآور شد: آمريكا با اطلاع از قدرت موشكي ايران كه مي تواند حتي آمريكا را هدف قرار دهد به دنبال شناسايي مراكز نظامي و قدرت ايران است اما اين آرزو را به گور خواهد برد./1307/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات