۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۶۰۱۲
امام جمعه اهواز:

اهل بیت، واسطه در فیض هستند

آیت الله موسوی جزایری گفت: انسان های کامل واسطه در فیض هستند و اهل بیت(ع) همان انسان های کامل هستند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، بامداد امروز در ادامه شرح زیارت جامعه کبیره، با اشاره به اینکه برتری و جایگاه رفیع ائمه اطهار را خداوند به ملائکه، انبیا، اولیا، صدیقین و شهدا گوشزد کرده است، اظهار داشت: براساس روایات میان جبرائیل و اسرافیل در باب اینکه کدامیک به خداوند مقرب تر هستند، بحث شد که خداوند در جواب فرمود قسم به عزت و جلالم، انواری آفریدم که مقام قرب و جایگاه شان به مراتب از شما بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه دو فرشته الهی خواهان شناخت انوار مقرب شدند، عنوان داشت: در این میان خداوند به حجاب قدرت دستور کنار رفتن داد و پس از آن اسرافیل و جبرائیل مشاهده کردند که در عرش الهی عبارت «لااله الاالله محمد رسول الله، علی، فاطمه، الحسن و الحسین خیر خلق الله» نوشته شده است همان عبارتی که حضرت آدم(ع) به محض دیدن خداوند را قسم داد تا توبه اش را بپذیرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه جبرائیل با مشاهده چنین امری از خداوند خادم بودن اهل بیت(ع) را خواستار شد، گفت: امام صادق(ع) در روایتی می فرماید که جبرائیل از ما اهل بیت(ع) است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه جبرائیل در حدیث کساء نیز حضور داشت، ادامه داد: خداوند خطاب به ملائکه می گوید که آسمان ها و زمین را تنها برای محبت با اصحاب کساء خلق کردم؛ از این رو جبرائیل از فرصت استفاده کرده و از خداوند درخواست پیوستن به اصحاب کساء را مطرح می کند که از سوی خداوند اذن پذیرفته می شود.

آیت الله موسوی جزایری افزود: انسان های کامل واسطه در فیض هستند و اهل بیت(ع) همان انسان های کاملی هستند که مابقی مخلوقات طفیلی وجود این بزرگواران هستند.

وی تبعیت از اهل بیت(ع) را افتخاری بزرگ برای ملت ایران برشمرد و گفت: چنین پیروی باید در مقام عمل در اخلاقیات، رفتار و کردار به اثبات برسد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات