۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۶۶۰۵۲
امام جمعه ایلام:

آزادی خرمشهر نماد اقتدار ایران در دوران دفاع مقدس بود

امام جمعه ایلام با بیان این که خرمشهر قله ایثار و شهامت رزمندگان و ملت غیور ایران است، گفت: فتح خرمشهر یک رویداد بسیار مهم در تاریخ انقلاب است و آزادی خرمشهر نماد اقتدار ایران در دوران دفاع مقدس بود.
لطفی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی این شهر اظهار داشت: شروط رهبری به عنوان فهرست تضمین‌ها فصل‌الخطاب برای مسؤولان دولتی در مذاکرات برجامی ایران و سه کشور اروپایی است.

امام جمعه ایلام، یادآور شد: اعلام شروط از طرف رهبری معظم عبارت از پنج تضمین مهم می‌تواند برجام برای ملت و نظام دستاورد مهمی باشد. مقابله با تحریم ایران توسط آمریکا، تضمین فروش نفت و لغو تحریم نفتی، اروپایی‌ها علیه آمریکا به خاطر خروج از برجام و قانون‌شکنی قطعنامه صادر کنند، تضمین بانکی و برقراری روابط تجاری ایران و اروپا، اروپایی‌ها تضمین برای افتتاح شعب بانکی ایران در کشورهای اروپایی تضمین دهند.

وی افزود: فقدان ورود به موضوع موشکی و منطقه‌ای و حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه و لبنان از جمله این پنج شرط است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: با توجه به بدعهدی‌ها و بی صداقتی‌ سه کشور اروپایی در اوایل دهه ۸۰ بر سر مسأله هسته‌ای، اروپا باید اینبار ثابت کند که قصد تکرار بدعهدی ندارد.

خطیب نماز جمعه ایلام تصریح کرد: سه کشور اروپایی در نقض مکرر روح و جسم برجام اعتراض نکردند اگر آنها در پی نقض برجام به آمریکا اعتراض می‌کردند قطعا کار به اینجا نمی‌رسید.

وی ابراز کرد: اروپا باید پس از خروج آمریکا از برجام این را جبران کند، امید است دستگاه دیپلماسی این بار فریب لبخندها و وقت‌کشی این سه کشور اروپایی را نخورده و با تفکر انقلابی و دیپلماسی تهاجمی بهانه از دست طرف‌های غربی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: خرمشهر قله ایثار و شهامت رزمندگان و ملت غیور ایران است. فتح خرمشهر یک رویداد بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است و آزادی خرمشهر نماد اقتدار ایران در دوران دفاع مقدس بود.

وی در ادامه به رحلت حضرت خدیجه(س) اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین افراد در انقلاب پیامبر حضرت خدیجه بود که با حمایت خود از رسول خدا در تبلیغ و نشر اسلام بسیار تاثیرگذار بود./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات