۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۶۰۶۳
حجت الاسلام مداحی مطرح کرد؛

نقش ویژه والدین در انجام با نشاط عبادت از سوی فرزندان

عضو مجمع نمایندگان طلاب با تأکید بر توجه بیشتر والدین در ماه مبارک رمضان به فرزندان گفت: پدران و مادران باید با فرزندان خود مأنوس باشند به ویژه در سحر باید فضای مناسبی در خانواده ها حاکم باشد.
تربیت دینی فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس مداحی استاد حوزه علمیه و عضو مجمع نمایندگان طلاب امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که وجود مقدس امام زمان(عج) نیاز به مبلغ دارد، گفت: هر کدام از شیعیان باید یک مبلغ باشند و افرادی که در نماز جمعه شرکت می کنند باید مبلغ ارشد و فرمانده مقابله با جنگ نرم باشند.

وی با اشاره به احکام شرعی مربوط به فرزندان تازه به تکلیف رسیده افزود: ممکن است برخی از فرزندان توان و طاقت کمی داشته باشند و نتوانند در این روزها روزه بگیرند و از طرفی هم حکم واجب الهی را نمی توان تغییر داد از این رو باید سعی کنیم که حرمت ها حفظ شود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: انسان برای رعایت حرمت الهی می تواند به نیت سفر مسافت شرعی را طی کند که حرمت های الهی پاس داشته شود، اگر کسی توان دارد و با کوچکترین عذری بخواهد روزه را بخورد باید روزه را قضا کند و کفاره بدهد.

وی با تأکید بر توجه بیشتر والدین در ماه مبارک رمضان به فرزندان ادامه داد: پدران و مادران باید با فرزندان خود مأنوس باشند به ویژه در سحر باید فضای مناسبی در خانواده ها حاکم باشد، سفره سحری خانواده ها باید مانند رفتن به مجالس شادی باشد که انسان با اشتیاق حضور پیدا می کند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: اگر مادران عذری دارند و نمی توانند روزه بگیرند باید فضا را برای خانواده به ویژه فرزندان فراهم کنند تا آن ها با اشتیاق به عبادت و انجام دستور الهی بپردازند، نقش مادران در ترغیب فرزندان به انجام دادن دستورات الهی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی عنوان کرد: خود والدین نیز باید وقتی را برای مناجات، عبادت و راز و نیاز در نظر بگیرند تا افزون بر تقویت ارتباط خود با خداوند بتوانند تأثیر عملی و بیشتری در فضای خانواده بگذارند و فرزندان را با عبادت و دعا آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه قم در بیان توصیه هایی برای تقویت بنیان خانواده اضافه کرد: آقایان در ماه مبارک رمضان باید توجه بیشتری به خانم ها داشته باشند و آن ها را در کارها کمک کنند چرا که در روایتی از پیامبر اکرم(ص) داریم کسی به خانواده و همسر خود خدمت نمی کند مگر این که در مقام پیامبران و مقام شهدا یا صدیقین باشد.

وی دعای ابوحمزه ثمالی را از دعاهای بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: در این دعا همه معارف وجود دارد و هرکس باید به اندازه توان خود از آن استفاده کند، هر فردی به اندازه توان خود می تواند دعا و عبادت مستحبی انجام دهد.

حجت الاسلام مداحی در پایان با اشاره به وظایف منتظران گفت: اگر می خواهیم به وظیفه خود عمل کنیم باید خودسازی، خانواده سازی، جامعه سازی و جهان سازی داشته باشیم./1323/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات