۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۵۶۶۲۰۴
آیت الله مهدوی:

حضرت خدیجه حلقه واسطه بین پیامبر و حضرت زهرا است

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که ابقای اسلام بسیار مهم تر از ایجاد اسلام است، گفت: حضرت خدیجه(س) حلقه واسطه بین پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) هستند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه ای که پیش از اذان مغرب شنبه با حضور شاعران آیینی استان در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: تا زمانی که شاعر از سوی روح القدس تأیید نشود نمی تواند شعر فوق العاده ای را بر زبانش جاری کند.

وی افزود: در روح شاعران یک کمال وجود دارد که غبطه انگیز است و آن لطافت درونی شاعران است؛ هر روحی چنین قابلیت و ظرفیتی را ندارد که بتواند شعر بگوید و شاعران نیز در هر حالتی نمی توانند شعر بگویند بلکه تحت نوسانات روحی اشعاری بر زبانشان جاری می شود.

آیت الله مهدوی ادامه داد: تا زمانی که شاعر از سوی روح القدس تأیید نشود نمی تواند شعر فوق العاده ای را بر زبانش جاری کند؛ البته سخنرانان نیز همین گونه هستند؛ مثلاً گاهی مطلبی بر زبان بنده جاری می شود ولی بعد از مدتی می بینم که آن مطلب فراتر از سطح درکم بوده است، در چنین حالتی اگر شاکر نباشیم دچار عُجب می شویم؛ گاهی از انسان عملی سر می زند که خودش از عملش تعجب می کند که اگر در این حالت عملش را به خودش منسوب بداند، دچار عُجب شده است ولی اگر شکر خداوند را به جای آورد به عُجب گرفتار نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: شاعران به سبب اشعاری که در مدح خاندان عصمت و طهارت می سرایند، باید بسیار شکرگزار باشند؛ از خداوند تثبیت و زیادی این نعمت را درخواست کنید.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه گفت: حضرت خدیجه(س) از یک جهت شریک علت مُحدثه جهان اسلام هستند و از جهت دیگر شریک علت مُبقیه اسلام هستند؛ ثروت ایشان عامل اول و نسل ایشان عامل دوم است؛ حضرت زهرا(س) به واسطه یک وصیت تاریخی اسلام را حفظ کردند، ایشان وصیت کردند که قبرشان مخفی بماند و ما سادات راضی به مخفی بودن قبر ایشان هستیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: ابقاء اسلام بسیار مهم تر از ایجاد اسلام است؛ حضرت خدیجه(س) حلقه واسطه بین پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) هستند؛ حضرت زهرا(س) دارای چهار فرزند هستند که هر کدامشان در بقای اسلام مؤثر بوده اند؛ امام حسن(ع) به واسطه صلحشان با معاویه ای که قصد داشت اسلام را براندازی کند، امام حسین(ع) به واسطه قیامشان در برابر یزید که طلایه دار تفکر پدرش بود، اسلام را حفظ کردند.

وی در پایان گفت: حضرت خدیجه(س) هم کفو با پیامبر(ص) بودند و لقب امّ المؤمنین فقط شایسته ایشان است./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات