۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۶۳۳۶
مبلغ و پژوهشگر قرآنی:

منشا فروپاشی خانواده‌ها بی اخلاقی است

مبلغ و پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه حسن خلق ظرف دین است، گفت: منشأ فروپاشی خانواده‌ها بی اخلاقی است.
درس اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر محسنی مبلغ و پژوهشگر قرآنی، شب گذشته در مسجد جامع الهادی گفت: اسلام دین خوش اخلاقی است.

وی افزود: خداوند به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: ای رسول من؛ اگر تو اخلاق نداشتی هرگز کسی در اطراف تو جمع نمی‌شد و همه از گرد تو پراکنده می‌شدند.

حجت الاسلام محسنی با تاکید بر اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای متخلق شدن به حسن خقل است، ابراز کرد: ماه رمضان فرصتی برای زدودن رذائل اخلاقی و تمرینی برای خوش اخلاق شدن است، انسانی که ادعای دینداری می‌کند اگر اخلاق نداشته باشد دینداری او ایراد دارد.

مبلغ و پژوهشگر قرآنی بی اخلاقی را مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: اگر اعضای خانواده نسبت به یکدیگر اخلاق را رعایت کنند و احترام یکدیگر را داشته باشند رنجشی در میان اعضای خانواده ایجاد نمی‌شود که باعث اختلاف و فروپاشی کانون خانواده شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حسن خلق ظرف دین است، تصریح کرد: منشأ نزاع‌های داخلی و فتنه‌ها بی اخلاقی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انسان دیندار با خوش اخلاقی می‌تواند دیگران را به دین جذب کند، گفت: مسلمانی که اخلاق نداشته باشد خداوند او را دوست ندارد و او را نمی‌پذیرد. امام زمان(عج) زمانی ظهور می‌کنند که یار داشته باشند یاران امام زمان متخلق به اخلاق حسنه هستند تا بتوانند دیگران را به دین اسلام جذب کنند.

حجت الاسلام محسنی با اشاره به حادثه کربلا، تصریح کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در کربلا در اوج بلا بودند ولی یک بداخلاقی از آنان دیده نشد و همه رفتارها در اوج اخلاق بوده است و این برای ما درس است تا در مواجهه با سختی و مشکلات اخلاق مدار باشیم.

استاد حوزه علمیه حسن خلق را عامل رفع بلا دانست و گفت: امروز اگر جامعه دچار بلا و گرفتاری شده به خاطر آن است که ما سرباز دین نیستیم، انسان‌های دیندار در گرفتاری یار و یاور یکدیگر هستند نه اینکه نسبت به مشکلات دیگران بی تفاوت باشند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات