۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۶۶۳۶۲
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگو با رسا:

انتقال سفارت آمریکا به قدس «یوم النکبة» دیگری در تاریخ فلسطین است

عالم اهل سنت لبنان با انتقاد از حکام عربی در عادی سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس نکبتی دیگر در تاریخ فلسطین به شمار می‌آید
شیخ عادل ترکی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عادل ترکی رییس جمعیت «وحدت و تعاون اجتماعی» و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: اگر دو دستگی، اختلاف و خیانت عده‌ای مزدور در کشورهای عربی و برخی حکام و پادشاهان عرب و خوش خدمتی آنان به اسرائیل و آمریکا نبود هیچگاه ترامپ نمی‌توانست چنین اقدامی را انجام دهد. در سایه چراغ سبز این کشورها سفارت آمریکا به قدس منتقل شد.

شیخ ترکی افزود: این اقدام لکه ننگی بر دامن پادشاهان عرب است که در برابر کشتار وحشیانه مردم مظلوم و بیگناه فلسطین و نسل کشی در غزه سکوت اختیار کرده‌اند. خون‌های شهدایی که در راه آزادی فلسطین بر زمین جاری شد، تا روز قیامت حکام عرب را لعن و نفرین خواهد کرد. این جانفشانی‌ها به زودی کرسی‌های قدرت شما را واژگون خواهد ساخت.

رییس جمعیت «وحدت و تعاون اجتماعی» لبنان با اشاره به نشست سران کشورهای عربی پیرامون غزه خاطر نشان کرد: همگان می‌دانند که اتحادیه عرب تبدیل به اتحادیه عبری شده است که اگر چنین نبود اکنون باید تصمیم‌هایی در راستای برطرف کردن درد و رنج‌های امت اسلامی اتخاذ می‌کردند اما آنان در راستای اعتلای نام اسرائیل و خدمت به طرح‌های رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: اتحادیه عرب در حقیقت از سوی کشورهایی اداره می‌شود که استکبار جهانی بر این کشورها نفوذ دارند بنابراین به ملت‌های آزاد، مومن و مستضفعان اسلامی می‌گوییم که به هم پیمانان استکبار جهانی و اتحادیه عبری که از سوی همین کشورها اداره می‌شود، امیدی نداشته باشند. انتقال سفارت آمریکا «نکبتی» دیگر در تاریخ فلسطین است اما به فضل الهی همچنان ایستادگی کرده و حق خود را به شیوه مخصوص به خود بازپس خواهیم گرفت.

عضو تجمع علمای مسلمان در پایان تصریح کرد: چراغ سبز خائنان و مزدوران عربی عامل انتقال سفارت آمریکا به قدس بود. ما به هم پیمانان استکبار جهانی می‌گوییم هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرد اما روزی می‌رسد که ملت‌های منطقه با ایمان به مقاومت سرزمین‌های اشغالی را از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک کرده و قدس شریف را آزاد خواهند کرد که این وعده تخلف ناپذیر الهی است./981/ب914/ر

محمد رایجی

ارسال نظرات