۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۴۸۹
یادداشت؛

حقوق بشر آمریکایی و کرامت بشر

حقوق بشر در نظام سلطه و در عصر جاهلیت مدرن همواره دستاویزی در دست قدرت‌های غربی به‌ویژه شیطان بزرگ بوده تا با توسل به آن اهداف خود را در سایر کشور‌ها محقق نمایند.
حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری رسا، آن حقوق بشری كه غرب و نظام سلطه به رهبری شیطان بزرگ در جهان دنبال می‌كنند دهها اشكال اساسی دارد كه برخی از آنها عبارت است از: ۱ - بیش از آنكه ماهیت حقوقی داشته باشد، ماهیتی سیاسی دارد. ۲ - با فرهنگ ملت‌ها در تضاد آشكار است. ۳ - بر اساس منافع چند كشور خاص تنظیم شده‌است. ٤ - مروج فرهنگ لیبرال دموكراسی و سرمایه‌داری غربی است. ۵ - در تضاد آشكار با همه ادیان الهی است. ۶ - جهان شمول نیست. ۷ - فاقد پشتوانه مكتبی و ایدئولوژیكی است. ۸ - فاقد اصول و مبانی اخلاقی بوده و مبتنی بر بی‌اخلاقی و هرزگی و سقوط انسانیت است. ۹ - فاقد ضمانت اجراست. ۱۰- با سلیقه قدرت‌های بزرگ و بر اساس حفظ منافع قدرت‌ها اداره می‌شود.

نظام سلطه و در عصر حاضر مشخصاً امریكا اهداف متعددی را در پناه موضوع منشور حقوق بشر در سطح جهان دنبال می‌كنند: ۱ - فرهنگ‌سازی و یكسان‌سازی. ۲ - الگوسازی رفتاری. ۳ - منزوی‌سازی. ٤ - پروپاگاندا و دیپلماسی رسانه‌ای. ۵ - مدیریت افكار عمومی. ۶ - موجه سازی رفتار خود در جهان. ۷ - دستاویزسازی برای جنگ در كشورها. ۸ - مداخله در امور كشورها. ۹ - قانونی كردن نظام سلطه. ۱۰ - ایجاد سازمان‌های مردم نهاد! وابسته. ۱۱ - سازماندهی شبكه نفوذ و جاسوسان در كشورها. ۱۲ - تحقیر ملت‌ها و فرهنگ‌ها. ۱۳ - دفاع از حقوق بشر در جهان با هدف فرار از پاسخگویی. ۱٤ - دوقطبی‌سازی و چند قطبی‌سازی در كشورها. ۱۵ - ترویج سكولاریزم و لائیزم در جهان. ۱۶ - ترویج اومانیزم. ۱۷ - امتیازگیری از دولت‌ها. ۱۷ - اعمال تحریم. ۱۸ - اعمال فشارهای سیاسی و غیرسیاسی. ۱۹ - جهانی سازی حقوق بشر به سبك غربی. ۲۰ - ممانعت از شكل‌گیری نظام‌های مترقی حقوق بشری در تقابل با نظام سلطه.

غرب و مشخصاً شیطان بزرگ در سده اخیر جنایات ضد بشری خود را پشت نقاب دفاع از حقوق بشر پنهان کرده است. از سال ۱۹۱۶ میلادی تا كنون بالغ بر ۱۵۰ جنایت ضد بشری در كارنامه ننگین یانكی‌های امریكایی ثبت و ضبط شده كه: «فاجعه هیروشیما و ناكازاكی»، «كشتار داخائو»، «كشتار بیسكاری»، «كشتار شینونه» «مداخله در جنگ‌های كره» «زندان گوانتانامو»، «تولید و تجهیز و حمایت از تروریسم»، «برنامه‌ریزی و اجرای براندازی در كشورها»، «تجاوز و كشتار وحشیانه مردم ویتنام»، «نسل‌كشی مسلمانان با استفاده از بمب‌های شیمیایی و میكروبی و... »، «مدیریت و اداره تمامی جنگ‌ها و قتل عام‌های بشری در جهان»، «كشتار كور و بی‌منطق مسلمانان عراق و افغانستان به بهانه انتقام گیری از كشته‌های ۱۱ سپتامبر»، «نژادپرستی، نقض حقوق بشر، صادرات و ترویج خشونت و خونریزی و هرج و مرج در جهان»، «دخالت در امور كشورها و تهدید استقلال كشورها در جهان» از جمله آنهاست.

علاوه بر موارد مذكور ایران نیز از تركش‌های حقوق بشر امریكایی بی‌نصیب نبوده و بیشترین آسیب را دیده است كه: «كودتای ۲۸ مرداد و سلطه بر جان و مال و ناموس مردم»، «تجاوز دزدانه به ایران در واقعه طبس»، «كودتای شهید نوژه»، «تجهیز و حمایت از منافقین و سایر گروهك‌ها»، «حمایت از صدام و ورود به جنگ با ایران و حمله به هواپیمای مسافری و... »، «ایران هراسی و تحریك دولت‌های عرب علیه ایران»، «تولید و تجهیز و سازماندهی تروریزم داعشی و القاعده و... »، «اعمال شدیدترین تحریم‌های ضد انسانی»، «تهدید و ممانعت از روابط تجاری سایر كشورها با ایران»، «تصویب بودجه‌ برای نفوذ براندازی» و... از جمله آنهاست.

نقض حقوق بشر، خشونت و خونریزی امریكایی، اختصاص به سایر کشورها نداشته و مردم امریكا به‌ویژه رنگین‌پوست‌ها نیز همواره مورد تعرض و نقض حقوق بشر امریكایی قرار داشته‌اند. روزنامه واشنگتن‌پست در صدمین روز دولت ترامپ نوشت: «ترامپ در این صد روز ٤۸۸ دروغ گفته است» كه اگر اینك به‌روزرسانی شود باید صدها مورد دیگر به آن اضافه شود. امریكا به‌عنوان مدعی دفاع از حقوق بشر كشوری است كه افتخار می‌كند یك بیمار روانی، یك مفسد اخلاقی، یك دروغ‌گوی قهار و یك جانی و مروج خشونت رئیس‌جمهور آن كشور است.

در امریكای مدعی آزادی و حقوق بشر، حقوق سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان به‌کلی نادیده گرفته می‌شود. پایگاه اینترنتی لاپروگرسیو می‌نویسد «تعداد زندانیان سیاه‌پوست در امریكا به‌مراتب بیش از سیاهانی است كه در سال ۱۸۵۰ و پیش از جنگ داخلی در این كشور به بردگی كشیده شدند». در مناطق سیاه‌پوست نشینِ امریكا از هر پنج جوان سیاه‌پوست حداقل چهار نفر در طول زندگی خود ممكن است به اتهامات مختلف دستگیر و گرفتار نظام قضایی فاسد امریكا شده باشند.

نژادپرستی پلیس در امریكا، خود عامل فزاینده جرم و جنایت و جمعیت زندانیان شده و امریكا را به اردوگاه كار اجباری و زندانی بزرگ شبیه گولاگ تبدیل كرده‌ و به نظر می‌رسد نظام فاسد سرمایه‌های امریكا با گولاگیسم اقتصادی و بردگی مدرن قضایی و بهره‌كشی از انبوه زندانیان رنگین‌پوست اداره می‌شود.

روزانه بیش از ۹۰ نفر (سالی ۳۳ هزار نفر) به‌وسیله سلاح گرم قربانی خودخواهی و پول‌پرستی تولیدكنندگان اسلحه و مافیای جهنمی سلاح و مهمات می‌شوند و این تعداد به‌جز افرادی است كه توسط پلیس به صورت رسمی و قانونی!! كشته می‌شوند. مایكل مك فیرسون رئیس مؤسسه «كهنه سربازان برای صلح» می‌گوید: «به مردم امریكا آشكارا آموزش داده می‌شود تا از سیاه‌پوستان ترس و واهمه داشته باشند و به آن‌ها به چشم حیوان نگاه كنند». علاوه بر سیاه‌پوستان، بومیان امریكا (وارثان اصلی امریكا) بیش از یك قرن است كه برای حفظ هویت محلی و بومی خود در مقابل فرهنگ ویرانگر و یكسان‌ساز امریكایی در حال مقاومت هستند و هیچ‌كس در جهان فریادشان را نمی‌شنود. ۲۵ سال است كه هیچ عزم و اراده‌ای برای پیگیری كشتار بی‌رحمانه و قرون وسطایی فرقه داوودیه و مسیحیان ادونتیست وجود ندارد. و اینك زمان آن فرا رسیده تا وجدان‌های بیدار بشری، رسانه‌های آزاده، افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جهانی و... . علیه بیدادگری حقوق بشر امریكایی وارد میدان شده و به پشتوانه افكار عمومی جهانی پایان فاشیست حقوق بشر امریكایی را مطالبه كنند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات