۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۶۶۵۱۶

چاپ دوم کتاب «فرهنگ‌نامه توبه» منتشر شد

انتشارات دارالحدیث کتاب «فرهنگ‌نامه توبه» اثر آیت‌الله ری شهری را با چاپ جدید روانه بازار کتاب کرد.
کتاب «فرهنگ‌نامه توبه»

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان چاپ و نشر دارالحدیث در ماه مبارک رمضان اقدام به تجدید چاپ کتاب «فرهنگ‌نامه توبه» برای دومین بار کرده است.

«تفسیر توبه و ارکان آن، ترغیب به توبه و نهی از ترک توبه تعلّل در آن، پذیرش توبه، نمونه‌هایی از کسانی که توبه شان پذیرفته شده، آثار و برکات توبه، انواع توبه» از جمله محوره و عناوین درج شده در این کتاب به شمار می‌رود.

کتاب «فرهنگ‏نامه توبه»، از جمله فرهنگ‏نامه‏‌هایى است که با هدف تصحیح فرهنگ و تقویت ارزش‌‏هاى رفتارى نگارش یافته است. در درآمد این فرهنگ‏نامه، توضیحى کوتاه درباره واژه ‏شناسى «توبه» آمده و به کاربرد واژه «توبه» براى خداوند و انسان در فرهنگ قرآن و حدیث، اشاره شده و حقیقت توبه، نیاز همگان به توبه و مقصود از «توبه نصوح» تبیین شده است. در متن کتاب نیز برجسته‌‏ترین ره‏نمودهاى قرآن و احادیث اسلامى درباره «توبه» در ۷ فصل آورده شده است:

در فصل اوّل، معانى متعدّدى براى توبه بیان شده است، مانند: پافشارى نکردن بر انجام گناه، پشیمانى از گناه، اعتراف به گناه، تصمیم‌‏گیرى جدّى براى تکرار نکردن گناه. در پایان فصل نیز معناى «توبه نصوح» تبیین شده است.

فصل دوم، به تبیین وجوب توبه و فضیلت آن، خرسندى خداوند سبحان از توبه بندگان، ارزش توبه کنندگان، ضرورت شتاب کردن در توبه و توبه دوباره، هشدار درباره امروز و فردا کردن و به تأخیر انداختن توبه و بر حذر داشتن از توبه دروغین، اختصاص دارد.

قیمت درنظر گرفته شده برای این کتاب، ۱۲۰۰۰ تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه الکترونیکی انتشارات دارالحدیث با منشورات دارالحدیث از جمله این اثر آشنا شوند و در صورت تمایل، امکان خرید اینترنتی از طریق پایگاه‌های انتشارات فراهم شده است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات