۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۶۶۵۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز:

اجرای اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم های دشمن بیمه می کند

نماینده خبرگان با بیان این که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر فشار دشمن بیمه می کند، گفت: در صورتی که ما استفاده از کالاهای داخلی را سرلوحه خود قرار دهیم، تحریم‌های اقتصادی کارآیی خود را از دست خواهند داد.
حجت الاسلام دیرباز

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: پیش از آن که جمهوری اسلامی ایران در مورد برنامه هستهای خود با گروه 1+5 وارد مذاکره شود، تحریمها و تهدیدهای سنگینی علیه ملت شریف ایران اعمال شده بود اما مردم ایران با حفظ اتحاد و انسجام خود در برابر آن استقامت کردند.

وی اظهار داشت: هر چند که گروه 1+5 پس از برجام وعده داده بودند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کند، آنها هم این تحریمها را لغو خواهند کرد اما تمام این وعدهها صرفاً بر روی کاغذ ذکر شد و در صحنه عمل هیچ اقدامی صورت نگرفت.  

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی سبب کمترین ضربهپذیری در برابر تحریمهای خارجی می شود، ابراز داشت: در صورتی که ما استفاده از کالاهای داخلی را سرلوحه خود قرار دهیم، تحریمهای اقتصادی کارآیی خود را از دست خواهند داد.

وی با اشاره به واکنش صریح رهبر معظم انقلاب به خروج آمریکا از برجام، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودهاند، آمریکاییها پیمانشکن هستند و خروج یکطرفه آمریکا از برجام بار دیگر بدعهد بودن این کشور را برای مردم ایران و جهان ثابت کرد. 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ملت ایران همان مردمی هستند که پیش از برجام در برابر تحریمهای ظالمانه آمریکا و غرب ایستادگی کرده بودند، از این رو پس از خروج آمریکا از برجام نیز با راهنماییهای رهبری و حمایت از کالای ایرانی در برابر این تحریمها ایستادگی خواهند کرد.

وی با اشاره به این که برجام نتایج داخلی و خارجی دارد، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به نقشهها و فعالیتهای شوم آمریکا در ایران و جهان هشدار داده بودند، از این رو ماهیت آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل پیش از انقلاب نیز برای ملت ایران آشکار بوده است.

رییس دانشگاه قم افزود: پیمانشکنی آمریکا در مذاکرات هستهای بار دیگر به افراد سادهلوحی که در ایران به این مستکبر جهانی اعتماد کرده بودند، اثبات شد که آمریکا دشمن ما است و هیچگاه از دشمنی خود دست برنخواهد داشت.

وی اظهار داشت: برجام در عرصه بینالمللی نیز نشان داد که جمهوری اسلامی ایران از خود حسن نیت نشان داد و به تمام تعهدات خود عمل کرد. بنابراین اگر برخی از کشورها گمان میکردند که ایران بنا نیست به تعهدات خود عمل کند، نشان داد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیمانهای خود حساس است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر این که ملت شریف ایران پوزه استکبار جهانی را خاک خواهند مالید، ابراز داشت: بیتردید دشمنی آمریکا با ایران صرفاً به خاطر عملکرد جمهوری اسلامی ایران نیست. آمریکا با اصل اسلام و آرمانهای اسلامی دشمنی دارد، به همین جهت از هر فرصتی برای مخدوش کردن چهره اسلام در جهان بهره میجوید./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات