۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۶۶۶۱۵
آیت الله موسوی جزایری:

همه نسبت به حمایت از کالای ایرانی تکلیف شرعی دارند

آیت الله موسوی جزایری تعصب و غیرت به کالای داخلی را ضروری دانست و گفت: سکوت و عدم تبلیغ کالاهای داخلی جایز نیست و همه نسبت به این موضوع تکلیف شرعی دارند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در همایش حمایت از کالای ایرانی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان برگزار شد، با تأکید بر این که حمایت از کالای ایرانی سبب پیشرفت و سرزندگی کشور می شود، بیان داشت: عدم حمایت از کالای ایرانی سبب ورشکستگی کارخانه های داخلی و بیکاری بسیاری از جوانان می شود.

امام جمعه اهواز تعصب و غیرت به کالای داخلی را ضروری دانست و گفت: متأسفانه غیرت ملی نسبت به تولیدات داخلی از بین رفته است و مردم نسبت به اجناس خارجی غیرت و تعصب خاصی دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ملتی که به دشمن متعصب و غیرتمند باشد محکوم به شکست و نابودی است، افزود: تعصب به کالاهای خارجی به یک بیماری واگیر دار در جامعه تبدیل شده است که هر چه سریع تر باید از گسترش این بیماری جلوگیری کنیم و ملت را نجات دهیم.

وی خاطرنشان کرد: روا نیست که شرکت های خارجی مستمر کار کنند و جوانان آنها مشغول باشند اما شرکت های داخلی ما تعطیل و جوانان مان به دنبال کار باشند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که روحانیان در مساجد و جامعه باید مبلغ کالای ایرانی باشند، ابراز داشت: آیه تعاونوا علی البر و التقوا مصداق بارز حمایت از کالای داخلی است و همه مردم نسبت به این موضوع وظیفه دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خوزستان بی تفاوتی نسبت به کالای داخلی را بی تقوایی دانست و گفت: سکوت و عدم تبلیغ کالاهای داخلی جایز نیست و همه نسبت به این موضوع تکلیف شرعی دارند.

وی با بیان این که مدرک کافی نیست و جوانان نیاز به مهارت شغلی دارند، اظهار داشت: دبیرستان ها و دانشگاه ها افزون بر تعلیم و تربیت باید برای جوانان مهارت شغلی ایجاد کنند./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات