۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۶۶۶۳۲
آیت‌الله شاه‌چراغی:

هویت نماز جمعه وحدت‌آفرین است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر این‌که من غیر از وحدت در نماز جمعه چیز دیگری نمی‌بینم، گفت: تقوا اساس وحدت است و از هرگونه اختلاف، گناه، تفرقه و خطا در بین مؤمنان جلوگیری می‌کند.
آیت الله شاهچراغی

آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز جمعه از نهادهای پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) در توصیف اهمیت و جایگاه نماز جمعه تعبیر زیبایی دارند تا جایی که فرمودند «اگر این انقلاب هیچ برکتی هم نداشت برپایی نماز جمعه کافی بود.»

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر این‌که هویت نماز جمعه وحدت‌آفرین است، گفت: در جریان نماز جمعه همه مردم شهر در کنار هم گرد هم جمع شده و در یک نماز واحد با امامی واحد را اقامه می‌کنند بر این اساس همین گردهمایی نوعی الفت، انس و وحدت در قلوب مؤمنان ایجاد می‌کند.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به این‌که تقوا اساس وحدت است، ابراز داشت: امام‌جمعه در خطبه‌های نماز همواره مؤمنان را به تقوا دعوت می‌کند این در حالی است که تقوا از هرگونه اختلاف، گناه، تفرقه و خطا در بین مؤمنان جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله شاه‌چراغی با تأکید بر این‌که وحدت قوام جامعه اسلامی است، عنوان داشت: نماز جمعه قولا و عملاً فقط در وحدت‌آفرینی ایفای نقش داشته و تابه‌حال نیز در همین صراط در حال حرکت بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نماز جمعه را ستون و نماد امامت و ولایت در جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: ائمه جمعه و مردم ولایت را محور وحدت می‌دانند و تبیین این حقیقت که ولایت اساس وحدت است یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های وحدت‌آفرین جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه سمنان ولایت و امامت را به نخ تسبیح تشبیه کرد که قوام و شالوده مهره‌های آن را حفظ می‌کند، عنوان داشت: محور وقتی ولایت و اخلاق بر محور تقوا باشدو مردم در کنار هم بدون در نظر گرفتن قومیت و جایگاه اجتماعی در یک مکان در کنار هم قرار گیرند، حقیقت وحدت جلوه خواهد کرد این در حالی است که نماز جمعه محل ظهور همین الگو از وحدت است.

آیت‌الله شاه‌چراغی با تأکید بر این‌که من غیر از وحدت در نماز جمعه چیز دیگری نمی‌بینم، گفت: فضلا و حوزه‌های علمیه در جریان حمایت از کالای ایرانی مسئول هستند و نباید از هیچ تلاشی در جریان تقویت و کمک به کالا و کارگر ایرانی دریغ کرد.

وی ادامه داد: وحدت رویه در خرید از کالای ایرانی آن‌قدر باید تکرار شود که این حقیقت برای تمدن نوین به یک سنت و یک اعتقاد تاریخی تبدیل شود این در حالی است که باید دولت و ملت باور کنند‌ که حل همه مشکلات متکی بر درون ممکن خواهد بود./837//۳۰۲/خ

ارسال نظرات