۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۶۶۶۳۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

نگاه تشریفاتی و زینتی به قرآن در جامعه رایج شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که منشأ بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی در بی توجهی به آموزه های قرآنی است، گفت: متأسفانه نگاه تشریفاتی و زینتی به قرآن در جامعه رایج شده است.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در محفل انس با قرآن که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار داشت: ماه ضیافت الهی فرصتی ارزشمند برای بهره‌مندی از تعالیم و دستورات متعالی قرآن کریم است.

وی با بیان این‌که رمضان به عنوان بهار قرآن، زمینه ساز بهره گیری از آموزش‌های این کتاب آسمانی است، افزود: قرآن جلا دهنده روح و روان بوده و می‌تواند منشأ تحول درونی و معنوی در انسان باشد، به شرطی که بتوان در آیات قرآن تأمل و تفکر کرد و از دستورات الهی غفلت نکنیم.

حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که تلاوت زمینه و مقدمه تدبر در آیات قرآن است، گفت: برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن فرصتی برای تامل در آیات قرآنی است؛ البته باید توجه داشت که حال و هوای معنوی و قرآنی ما نباید تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه شود.

وی با انتقاد از این‌که متأسفانه نگاه تشریفاتی و زینتی به قرآن در جامعه رایج شده است، تصریح کرد: نباید قرآن منحصر به مجالس ختم و عروسی باشد؛ حقیقت تلخ امروز جامعه این است که منشأ بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی در بی توجهی به آموزه های قرآنی خلاصه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که قرآن نجات بخش امت اسلامی از تمامی مشکلات و نفاق بین مردم است، افزود: قرآن به عنوان معجره الهی، التیام بخش دردها و هدایت گر جامعه از گمراهی ها و انحرافات است.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که حاکم شدن فرهنگ قرآنی در جامعه مانع کج‌اندیشی و انحراف در مسیر حق و حقیقت خواهد بود، گفت: هرگاه قرآن در جامعه حاکم شود، از مشکلات و گرفتاری ها خلاص خواهیم شد؛ از این رو بایستی تدبیر و تامل در قرآن سرلوحه امور قرار گیرد./935/د103/ب1

ارسال نظرات