۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۶۶۶۷۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری جشنواره سراسری«شعر غدیر»، انتشار فراخوان مسابقه کتابخوانی خورشید جماران و کاهش سهم آذربایجان‌شرقی به یک نفر در هیات رئیسه مجلس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از برگزاری هیجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در شهریور ماه سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و امسال همزمان با عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان شعر عنوان کرد و گفت: موضوع بخش ویژه جشنواره سراسری شعر غدیریه داستان کوتاه با موضوع نامگذاری سال(حمایت از کالای ایرانی) است.

صدقی افزود: جشنواره شعر غدیریه با گستره سراسری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با موضوعاتی شامل خدا در باور حضرت علی(ع)، انسان در دیدگاه حضرت علی(ع)، جهان در چشم‌انداز حضرت علی(ع)، شکوه و عظمت نهج‌البلاغه، خاطره غدیرخم، ستایش اهل معرفت از حضرت علی(ع) و اخلاص در ایمان حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا دهم مرداد ماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و یا سامانه الکترونیکی به نشانی WWW.Bonab.farhang.gov.ir  ارسال کنند.

فراخوان مسابقه کتابخوانی خورشید جماران منتشر شد

فرهاد جبارپور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد عجب شیر از انتشار فراخوان دومین مسابقه کتابخوانی خورشید جماران در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه با محوریت آشنایی نسل جوان با سیره امام راحل و از وصیت نامه سیاسی الهی ایشان برگزار خواهد شد.

وی گفت: تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل و ترویج مبانی ارزش ‌های اسلامی و فضائل اخلاقی ایشان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه فرهنگی است. علاقه مندان می توانند کتاب این مسابقه را از اداره ارشاد عجب شیر تهیه کرده و پاسخ سؤالات را تا بیستم خرداد ماه جاری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر ارسال کنند.

کاهش سهم آذربایجان‌شرقی به یک نفر در هیات رئیسه مجلس

 نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 9 خرداد) مجلس شورای اسلامی، با 147 رأی از 279 رأی ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

با رأی نمایندگان مسعود پزشکیان به عنوان نایب رئیس اول و مطهری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس دهم ابقا شدند. مسعود پزشکیان با کسب 157 رأی موافق و علی مطهری با کسب  143رأی موافق از مجموع 279 رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

عبدالرضا مصری با 134 رأی و هادی قوامی با 81 رأی دیگر کاندیداهای نواب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند. مسعود پزشکیان در سال دوم مجلس دهم با 179 رأی به عنوان نایب رئیس اول مجلس انتخاب شده بود در حالی که امروز 157 رأی کسب کرد.

زندانیان جرایم غیرعمد 50 میلیارد تومان بدهکارند

رسول تقی پور، مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 550 نفر زندانی مالی و جرائم غیرعمد در زندان‌های استان، گفت: مجموع بدهی این زندانیان 50 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 550 زندانی جرائم غیرعمد و مالی در انتظار کمک های خیران برای آزادی از بند زندان هستند، افزود: به رغم این میزان بدهی، در صورت کمک 10 میلیارد تومان خیران می توانیم همه این 550 نفر را از زندان آزاد کنیم.

تقی پور با بیان اینکه در سال گذشته 368 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیران در استان آزاد شدند، افزود: جرایم این زندانیان 28 میلیارد تومان بود که با کمک سه میلیارد و300 میلیون تومانی خیران این میزان محقق شده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات