۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۵۶۶۶۸۸
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

امام خمینی فرهنگ ایثار و شهادت را احیا کردند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امام خمینی (ره) با ایجاد تحولی شگرف در ابعاد فردی و اجتماعی، سطح معنویت در جامعه ایران را ارتقاء بخشیدند، گفت: امام (ره) ملت ایران را به سوی ایثار و جانفشانی برای آرمان‌های اسلامی و انقلابی حرکت دادند.
شهیدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مدیران دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد و با اشاره به نقش مؤثر فرهنگ ایثار و شهادت در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با آغاز نهضت اسلامی در ایام محرم و عاشورای حسینی در سال 1342 فرهنگ ایثار و شهادت را احیا کرد.

وی تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از آموزه‌های دینی است موتور محرکه جوانان و مردم انقلابی ایران اسلامی بود که با تأسی از امام حسین (ع) و قیام عاشورا برای مبارزه با سلطه استکبار جهانی و نظام شاهنشاهی و براندازی آن اقدام کردند، همانطور که خیل عظیمی از آنان جان خود را در این راه فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره اینکه امام خمینی (ره) بر این اعتقاد بودند که فرهنگ شهادت‌طلبی ناشی از روحیه انجام تکلیف و وظیفه الهی نزد ملت مسلمان ایران است، گفت: در فرهنگ شیعی رهبری و ولایت با موضوع ایثار و شهادت پیوند خورده است.

معاون رییس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 1342 گفت: قیام 15 خرداد نمادی از اطاعت مردم مسلمان و انقلابی از رهبری امام خمینی (ره) بود که با ایثار و فداکاری، روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری را مجدداً در ایران اسلامی احیا کردند.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز ضامن حفظ استقلال کشور و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: امروزه، این فرهنگ به عنوان الگویی برای آزادی خواهان در سطح جهان مطرح است و به‌طور مشخص باعث تقویت نیروهای مقاومت در سطح منطقه غرب آسیا شده است که نمونه‌های آن را در مبارزه ملت‌های مسلمان در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری همچنان مسیر تفکر انقلابی امام خمینی (ره) را به شایستگی ادامه داده‌اند، گفت: امروزه با تدابیر مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، مسیر تعالی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم همه توطئه‌های قدرت‌های  استکبار و فشارهای بین‌المللی، با اقتدار طی می‌شود.

در حاشیه این نشست از سه کتاب منتشره دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با عناوین «خط ایثار»، «راهبردها و سیاست‌ها» و «تلخیص مصوبات شوراهای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» رونمایی شد.

گفتنی است کتاب «خط ایثار» شامل مشروح بیانات مقام معظم رهبری درباره فرهنگ ایثار و شهادت از سال 1368 تا 1396 است که برای اولین بار گردآوری و منتشر شده است./۸۱۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات