۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۶۶۷۲۸
آیت الله مصباح یزدی:

مذمت دنیا در آیات و روایات به دلیل دلبستگی انسان به ‌آن است

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: برخی از مذمت های دنیا سوء برداشت دارند و تصور می کنند که ماهیت دنیا بد است، بدی ها برای تعلق و دلبستگی انسان به خداوند است نه این که خود دنیا به عنوان مخلوق الهی بد باشد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن(ع)، به بیان نکاتی درباره نامه امیرمؤمنان به امام مجتبی(ع) پرداخت.

وی افزود: امیرمؤمنان در این نامه خطاب به فرزند خود تأکید می فرمایند که علاقه و و دلبستگی دنیاپرستان نباید سبب غفلت انسان شود که به دنیا چسبیده و به آخرت بی توجه باشند، یکی از ویژگی اهل دنیا در کلام امیرمؤمنان این است که دائما با یکدیگر دعوا داشته و چنگ و دندان به یکدیگر نشان می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که به فرموده امیرمؤمنان دنیاپرستان، دنیا را خدای خود قرار می دهند، اظهار داشت: کسانی مشغول بازی با دنیا می شوند و بعد از آن را فراموش می کنند و توجهی ندارند که آخرتی وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم دنیا مانند کاروان هایی هستند که دسته ای از آنان می دانند مقصد کجاست و از فرصت ها استفاده می کنند اما برخی راه را نمی دانند و مشغول بازی ها بوده و سردرگم هستند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که بر اساس روایات دنیا انسان را فریب می دهد و ضرر می زند سپس او را رها می کند، ابراز داشت: خداوند متعال دنیا را برای ثواب دوستان خود و عقاب دشمنان نمی پسندد، بلاهای دنیوی قطره ای از دریای عذاب آخرت است و الا حساب ها در دنیا پاک نمی شود.

وی عنوان کرد: دنیا جای امتحان و آزمایش انسان است، برخی از مذمت های دنیا سوء برداشت دارند و تصور می کنند که ماهیت دنیا بد است، بدی ها برای تعلق و دلبستگی انسان به خداوند است نه این که خود دنیا به عنوان مخلوق الهی بد باشد./1323/

ارسال نظرات